اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

جزئیات تفاهم‌نامه وزارت راه و بنیاد شهید/عزم قاطع وزارت راه به منظور پیشبرد طرح اقدام ملی

مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت راه و بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز برگزار شد و بر اساس آن ساخت 20 هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های ایثارگر در دستور کار قرار گرفت.

جزئیات تفاهم‌نامه وزارت راه و بنیاد شهید/عزم قاطع وزارت راه به منظور پیشبرد طرح اقدام ملی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بعد از ظهر امروز، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی برای جامعه ایثارگری کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به اهمیت تامین مسکن جامعه ایثارگر کشور، گفت: یکی از مشکلات جامعه ایثارگری بحث تأمین مسکن برای آنها است که در این تفاهمنامه تا سقف ۲۰ هزار واحد در استان‌هایی که لیست خانوارهای مشمول آن تهیه شده و در اولویت قرار دارد تا پایان دولت دوازدهم احداث‌ها واگذار می‌شود.

اوحدی، ضمن بیان اینکه این تعداد واحد مسکونی معادل ساخت و واگذاری همین تعداد مسکن در ۱۰ سال گذشته است، اظهار داشت: در روزهای اخیر مصوبه دیگری نیز در بحث ایثارگری در دولت داشته ایم که یکی از آنها افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران بود.

وی ضمن اشاره به بازنشستگی پیش از موعد همسران و فرزندان شهدا در راستای تحکیم بنیان خانواده ایثارگران، افزود: با اجرای قانون جامع خدمات ایثارگران و آئین نامه‌های مرتبط در صددیم تا مشکلات صنفی جامعه ایثارگری را رفع کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به افزایش 20درصدی سقف تسهیلات مسکن ایثارگران، گفت: این ۵۰ هزار فقره وام مسکن به عنوان پشتیبان تفاهم نامه امروز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

اوحدی در تشریح اعتبارات ماده 38 قانون جامع خدمات ایثارگران عنوان کرد: به محض ابلاغ احکام نیروهای مسلح، بنیاد شهید آماده پرداخت این اعتبارات به خانواده‌های شهدا است.

*جذب مشارکت نهادهای تاثیر گذار در بازار مسکن به منظور ساخت طرح اقدام ملی

در ادامه این نشست، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ضمن بیان اینکه، دولت برنامه قاطعی برای پیشبرد برنامه مسکن دارد و با 2 پروژه طرح اقدام ملی مسکن و تکمیل واحدهای مسکن مهر این موضوع را دنبال می کند، گفت: مشارکت دستگاه‌های گوناگون برای طرح اقدام ملی جذب شده است و این دستگاه‌ها اقدام به تامین مسکن جامعه هدف کرده‌ و امکانات مربوط به زمین و منابع مالی را در حوزه اختیارات خودشات فراهم خواهند کرد.

اسلامی با اشاره به این که تامین مسکن جامعه بزرگی از هموطنان در قالب این تفاهمنامه ها در دستور کار گرفته است، تصریح کرد: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته تامین زمین مسکن برای جامعه ایثارگری انجام شده است و باور داریم که می توانیم تولید و عرضه مسکن را به یک نهضت فراگیر در کشور تبدیل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه انعقاد تفاهمنامه، در تشریح مفاد 14گانه این تفاهم، گفت: برای تامین مسکن خانواده ایثارگران قوانین و مقرراتی داریم که شامل مصوبه های مجلس و نیز هیات دولت است. برای این که وحدت رویه ای در اجرای قانون به وجود بیاوریم سعی کردیم تا یک تفاهمنامه تفضیلی تدوین کنیم.

وی با اشاره به تعداد واحد مسکونی مدنظر در این طرح، افزود: در این شیوه نامه یک هدف گذاری کمی با همکاری رییس بنیاد ایثارگران و خانوده شهدا انجام دادیم تا بتوانیم با کمک دولت ۲۰ هزار ایثارگر را در کشور خانه دار کنیم. بنیاد شهید لیستی از افراد تهیه کرده و ما بر اساس این لیست کار را شروع می کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول