اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

استخراج ماهانه هزار تن منگنز بعد از تعطیلی ۲۰ ساله معدن رباط کریم

فرماندار رباط کریم در خصوص بازگشایی معدن منگنز رباط کریم پس از ۲۰ سال گفت: انتظار می‌رود ماهیانه هزار تن منگنز از این معدن استخراج و به واسطه آن کشور در این حوزه خود کفا شود.

استخراج ماهانه هزار تن منگنز بعد از تعطیلی ۲۰ ساله معدن رباط کریم

نظام ملکشاهی فرماندار رباط کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص بازگشایی معدن منگنز رباط کریم بعد از ۲۰ سال، اظهار کرد: با توجه به تحریم اعمالی از سوی رئیس جمهور کوته فکر آمریکا در حوزه فلزات خاص از جمله منگنز و به جهت کاربرد گسترده آن در صنعت فولادی کشور از چندی پیش بحث بازگشایی مجدد با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی آن  به صورت جدی مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه این معدن به لحاظ میزان درصد سنگ منگنز جزو معادن برتر دنیا به حساب می‌آید، افزود: امروز مرحله اولیه افتتاح مجدد این معدن صورت گرفت و امیدواریم در روزهای آینده شاهد آغاز دیگر مراحل این معدن نیز باشیم.

فرماندار رباط کریم  با بیان اینکه تولید ماهیانه هزار تنی منگنز از این معدن را درانتظار خواهیم داشت، گفت: برآورد خیلی دقیقی از میزان منگنز موجود در معدن نداریم چرا که بعضاً در لایه‌های یک ونیم متری می‌توان به منگنز رسید.

ملکشاهی با بیان اینکه امیدوار هستیم بتوانیم بخش عمده‌ای از نیاز داخلی را با افتتاح این معدن مرتفع کنیم، ابراز کرد: به واسطه افتتاح این معدن ۲۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم صورت گرفته است و تخمین می‌زنیم ۲۵۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دلیل عمده دلیل بسته شدن معدن در طول ۲۰ سال گذشته مربوط به واردات بی‌رویه این فلز بوده است: از برکات تحریم‌ها همین اتکا به ظرفیت داخلی و انتفاع از منافع احتمالی آن بوده است که همواره از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بوده است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۶/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول