اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش مصر در مرز با لیبی مانور نظامی بزرگی برگزار کرد

ارتش مصر از برگزاری مانور در مرز با لیبی و با توجه به تحولات شدید و سریع در این منطقه خبر داد.

ارتش مصر در مرز با لیبی مانور نظامی بزرگی برگزار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش مصر روز شنبه از برگزاری یک تمرین نظامی در جهت استراتژیک غرب این کشور و در سایه آنچه «تحولات شدید و سریع در منطقه»، خواند خبر داد.

سرتیپ «تامر الرفاعی» سخنگوی نظامی رسمی نیروهای مسلح مصر ، کلیپ ویدیویی را منتشر کرد که برای اولین بار صحنه‌هایی از این مانور  موسوم به «مانور سرنوشت ساز 2020» را که ارتش مصر در مرزهای غربی خود، انجام می‌دهد، نشان داد این فرمانده ارتش مصر نام کلیپ را هم «ارتش مصر دفاع می کند، اما تهدید نمی‌کند»، گذاشته است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، در آغاز این کلیپ هم «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در حال صحبت با نظامیان است و از آنها می‌خواهد برای انجام هر ماموریتی در داخل و خارج مصر در صورت اقتضای شرایط آماده باشند.

السیسی در این کلیپ خطاب به نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس می‌گوید:« کسانی که گمان می‌کنند می‌توانند از مرز شهر سرت و پایگاه هوایی الجفره(در لیبی) عبور کنند بدانند که این خط قرمزی برای ماست».

شهر ساحلی سرت و پایگاه هوایی الجفره در مرکز لیبی مناطقی هستند که نیروهای دولت وفاق ملی با کمک ترکیه، نیروهای حفتر را تا این منطقه عقب رانده‌اند.

سخنگوی نظامی نیروهای مسلح مصر هم در این کلیپ درباره مانور مذکور می‌گوید:« نیروهای دریایی و هوایی و نیروهای ویژه مصر یک مانور نظامی با نام مانور سرنوشت ساز 2020 را در مرزهای دریایی در جهت استراتژیک غرب برگزار کردند که شامل حملات هوایی شدید ،  عملیات‌های کماندویی با پاراگلایدر و یورش نیروهای ویژه به اهدافی در ساحل بود».

این رزمایش با شلیک تعدادی موشک «هارپون» از تعدادی ناوشکن و زیر دریایی به پایان رسید.

طبق این فیلم ، این رزمایش در جهت استراتژیک غرب با توجه به تغییرات شدید و سریع منطقه انجام می‌شود.

مصر از چند ماه پیش که دولت وفاق ملی با حمایت‌های ترکیه، توانسته دستاوردهای نظامی خوبی در برابر نیروهای ژنرال خلیفه خفتر، فرمانده نیروهای شرقی کسب کند، از تحولات در همسایه غربی خود نگران است و طی یک ماه گذشته چند مانور و تمرین نظامی چه با مشارکت نیروهای داخلی و چه خارجی برگزار کرده است.

سفر هفته گذشته وزیر دفاع ترکیه و رئیس ستاد کل ارتش این کشور در رأس هیأتی نظامی بلندپایه به لیبی و امضای توافهم نامه بین آنکارا و دولت وفاق ملی، باعث نگرانی‌های مقامات مصر شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول