اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آغاز عملیات اجرایی شبکه جمع‌آوری فاضلاب داراب/ اجرای ۳۹ هزار پروژه آبرسانی روستایی در کشور

عملیات اجرایی پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر داراب با حجم ۱۳۵ کیلومتر و رقم ۸۰ میلیارد تومان آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی شبکه جمع‌آوری فاضلاب داراب/  اجرای ۳۹ هزار پروژه آبرسانی روستایی در کشور

به گزارش سرویس شهرستان‌های خبرگزاری فارس از داراب، رئیس سازمان آبفای کشور که جهت شرکت در مراسم آغاز عملیات اجرایی شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر داراب به این منطقه سفر کرد، عصر امروز در شورای اداری و در جمع مسئولان استانی و محلی اظهار داشت: از ۵۹ هزار روستای هدف در سطح کشور، پروژه‌های آبرسانی در ۳۹ هزار در حال اجرا است اما در زمینه اصلاح و بازسازی شبکه آبرسانی از برنامه عقب هستیم که طرحی جدید در این زمینه تعریف شده است.

حمیدرضا جانباز گفت: آبفا نخستین دستگاه اجرایی است که با بانک توسعه اسلامی، ۲ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه امضا کرده‌ است و یکی از پروژه‌هایی که تسهیلات آن توسط بانک تامین می‌شود، آبرسانی سیار روستایی است.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: ۱۰ مجتمع آبرسانی روستایی در داراب و زرین دشت مستقر شده که امسال از محل بودجه صندوق توسعه ملی برخوردار می‌شوند.

وی ضمن تاکید بر سرعت‌بخشی به اجرای پروژه‌ها و تقویت ناوگان آبرسانی در دو شهرستان داراب و زرین دشت، افزود: اصلاح و توسعه شبکه آب شرب روستاها و شهرها در دستور کار است که در این راستا سال گذشته، فاز نخست آبرسانی به شهرستان داراب و کلنگ‌زنی پروژه آبرسانی به زرین‌دشت آغاز شد و به مردم شریف منطقه قول دادیم امسال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

 جانباز خاطرنشان کرد: شهرستان داراب طی ۴ الی ۵ سال گذشته در حیطه آبرسانی به موقعیت مناسبی دست یافته و اکنون نیز ۸۰ میلیارد تومان جهت توسعه آبرسانی در این شهرستان، هدف‌گذاری شده است.

رئیس سازمان آبفای کشور گفت: تصفیه‌خانه‌ داراب از کیفیت مناسبی برخوردار است و باید جهت بهره‌گیری از پساب آن در صنعت و کشاورزی برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

وی اظهار داشت: از مردم می‌خواهیم جهت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه، در ارائه حق انشعاب فاضلاب مشارکت مناسبی داشته باشند.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت نیز در این جلسه به نیازها و کاستی‌های مردم دو شهرستان در زمینه تامین آب اشاره کرد و گفت: تامین لوله جهت انتقال آب در فرایند آبرسانی روستایی و شهری، اجرای عملیات فاضلاب شهر داراب که با توجه به اینکه بهسازی معابر توسط شهرداری تحت‌الشعاع طرح فاضلاب قرار گرفته، سرعت‌بخشی به آن از ضروریات است.

جواد عسکری با اشاره به فرسودگی شبکه آب روستایی گفت: بازسازی شبکه آبرسانی به روستاها از دیگر نیازهای شهرستان داراب است و با توجه به میزان هدررفت آب در تعدادی از روستاهای منطقه، این موضوع نیز از مطالبه‌های مورد نظر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول