اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

شناسه‌دار کردن دام مانع از قاچاق این سرمایه مهم در کشور می‌شود

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت جهاد کشاورزی امید بسیار داریم با شناسه‌دار کردن دام‌ها بتوانیم از قاچاق این سرمایه عظیم در کشور جلوگیری کنم.

شناسه‌دار کردن دام مانع از قاچاق این سرمایه مهم در کشور می‌شود

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علی مویدی خرم آبادی، رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، امروز (شنبه) در نشست ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با حضور نمایندگان همه دستگاهها در سالن پیامبر اعظم(ص) در محل وزارت کشور برگزار شد؛ با تاکید بر اینکه اولویت این ستاد تنظیم بازار و جلوگیری از هرگونه قاچاق  در کشور است؛ گفت: نشست امروز با سه دستور کار، طرح تحقیق و تفحص مجلس، رمز ارزها و نشانه گذاری دام‌ها برگزار شد.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به موضوع طرح تحقیق و تفحص مجلس؛ گفت: مجلس دهم در سال ۹۵ و ۹۶ پروسه تحقیق و تفحص از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را انجام داد و ستاد موظف است به نظر نمایندگان و ایرادات مطرح شده را پاسخ و هرگونه توضیحات لازم را برای روشن ساختن عمکلردها و ابهامات ارائه دهد. 

مویدی خرم آبادی تصریح کرد: البته طرح تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس دهم  با ۴ سال تاخیر  قرائت شد که این هم یک مساله است. 

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطر نشان کرد: در ستاد دیدگاه براین است که اگر دستگاه ها به تکلیف خود همان موقع عمل می‌کردند، حقوق و تلاش ستاد و دستگاهها مورد تظلم قرار نمی‌گرفت.

ریس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه صحبت هایش به  محور دیگر دستور کار امروز نشست اعضای ستاد یعنی رمز ارزها، اشاره کرد و گفت: در دو الی سه هفته گذشته دولت تعیین تکلیف کرد و دستور داد آیین‌نامه‌ها و شیوه نامه‌های رمز ارزها احصا شود.

مویدی خرم آبادی هشدار داد: اگر رمز ارزها خوب در کشور جا نیفتد می‌تواند تهدید واقع شود و البته در صورت استفاده درست حامل فرصت‌های مهمی نیز برای اقتصاد و تجارت کشور خواهد بود.

وی در همین خصوص گفت: قرار شد با در نظر گرفتن همه ابعاد کار، شیوه نامه ها تدوین و به نفع صیانت از منابع ملی تصمیم گیری و عمل شود.

طلاکوبی دام ها از موضوعات مورد اشاره دیگر رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود و در این خصوص گفت: واقعیت این است که کشورهای منطقه به خصوص حوزه همسایگان مان، علاقه مندی خاصی به تامین فرآورده های دامی از کشورمان دارند.

مویدی تاکید کرد: با توجه به این مساله، خطر قاچاق این سرمایه از کشور می رود و برای همین باید با نشانه گذاری و شناسه دار کردن دام کشور مانع از قاچاق دراین حوزه شد.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پایان با اشاره به اقدامات خوب وزارت جهاد کشاورزی در شناسه‌دار کردن دام کشور، گفت: این پروسه شناسه دار کردن باید به نحو دقیق و موثری انجام گیرد تا این سرمایه مهم از کشور به راحتی خارج نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول