اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

توزیع اعتبارات شهرستان‌ها براساس عدالت و انصاف است

استاندار گیلان با تاکید بر پیگیری مدیران برای جذب اعتبارات گفت: در توزیع اعتبارات، عدالت و انصاف مدنظر بوده و سهم تخصیصی هیچ شهرستانی کمتر از تناسب جمعیتی آن نیست.

توزیع اعتبارات شهرستان‌ها براساس عدالت و انصاف است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با حضور شماری از نمایندگان گیلان در مجلس و همچنین ارتباط تصویری با فرمانداران استان با اشاره به تنظیم بودجه کشور با وجود تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی علیه ملت ایران اظهار کرد: طبق برنامه‌های دولت تلاش بر این است حتی‌الامکان بودجه پیش‌بینی شده که برای نخستین بار وابستگی به درآمدهای نفتی در آن به حداقل ممکن رسیده، محقق شود.

وی باد تاکید بر لزوم استفاده بهینه از بودجه ابلاغی و اعتبارات تخصیصی و در عین حال دقت در هزینه کرد آن با نظارت جدی بر پروژه‌های در دست اجرا گفت: لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی با همکاری نمایندگان و استفاده از ظرفیت آنان، موضوعات را پیوسته و به طور مستمر، پیگیری کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه فرمانداران و مدیرلن دستگاه‌ها باید جذب اعتبارات تلاش کنند، افزود:  آن دسته از مدیران دستگاه‌های اجرایی که تلاش قابل توجهی در جذب اعتبارات ملی پروژه ها داشته‌اند، شایسته قدردانی هستند البته برخی دیگر نیز در این ارتباط، ضعیف عمل کرده اند که باید به آنان تذکر داده شود.

زارع با بیان اینکه در توزیع اعتبارات، عدالت و انصاف مدنظر بوده و سهم تخصیصی هیچ شهرستانی کمتر از تناسب جمعیتی آن نیست، تصریح کرد:کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها باید در سریع‌ترین زمان ممکن تپسط فرمانداران تشکیل شده و اهتمام کافی برای تکمیل پروژه‌های مشخص شده از سوی دستگاه‌های اجرایی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان خطاب به مدیران دستگاه‌ها نیز بیان کرد: لازم است موافقت‌نامه‌ها با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، در زمان مناسب و به‌موقع، مبادله شود چراکه در این صورت؛ پروژه‌ها نیز زودتر به مرحله اجرا گذاشته می شوند.

وی با اشاره به اولویت‌بندی پروژه‌های استان گفت: پروژه های دارای تفاهم نامه، در اولویت برای تکمیل هستند و این مهم، باید مورد توجه مدیران باشد.

زارع با بیان اینکه میزان توسعه‌یافتگی هر شهرستان و نیز هزینه اجرای پروژه ها در هر منطقه، متفاوت است، افژود: باید بکوشیم کاستی‌ها از بودجه‌های ملی و اعتبارات دستگاه‌های اجرایی جبران شود.

استاندار گیلان با اشاره به شهرستان شفت که از جمله 31 شهرستان کمتر توسعه یافته کشور شناخته شده، بیان کرد: بدیهی است مبتنی بر این امر، اندکی سهم در بودجه آن پیش‌بینی می‌شود تا برخی پروژه‌های نیمه تمام آن تکمیل گردد.

انتهای پیام/۸۴٠٠۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول