اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

آزادیخواه: جزئیات توافق 25 ساله ایران و چین باید برای مجلس تشریح شود

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: ‌توافقنامه ایران و چین باید در مجلس بررسی شود و نباید برجام دیگری در جمهوری اسلامی باشد.

آزادیخواه: جزئیات توافق 25 ساله ایران و چین باید برای مجلس تشریح شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 22 تیر) در جلسه علنی و در اخطار اصل 77 قانون اساسی با اشاره به توافقنامه 25 ساله ایران و چین اظهار داشت: معاهده‌ای بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند در دستور کار مجلس قرار دارد ولی ما معاهده و برنامه 25 ساله بین ایران وچین را اخیرا در حال اجرا می‌بینیم.

وی افزود:‌ متاسفانه نمایندگان مجلس هیچ خبری از موافقتنامه ایران و چین ندارند که این موضوع خلاف اصول قانون اساسی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح  کرد: از هیأت رئیسه می‌خواهم و اصرار دارم که جزییات این توافقنامه را بررسی کنند و به نظر می‌رسد بررسی این موضوع از نان شب هم واجب‌تر است.

آزادیخواه گفت:‌مسئولین و وزرای مربوط به این موافقتنامه یا معاهده باید به مجلس آمده و در این باره پاسخگو باشد و نباید برجام دویی اتفاق بیفتد و سپس و بعد از اجرای آن متوجه شویم.

وی با بیان اینکه حق نمایندگان مجلس است که از محتوا و جزییات توافقنامه ایران و چین مطلع شوند و نباید مجلس در این باره سکوت کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه وزیر امور خارجه یا هر کدام از وزرای دولت باید در مجلس حاضر شده و بند به بند جزییات این توافقنامه را بررسی کنند که البته می‌توانیم این توافقنامه را در جلسه علنی یا غیرعلنی بررسی کرده و جزییات آن در اختیار نمایندگان باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول