اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری چهارمین نشست کارگروه پیوستن ازبکستان به سازمان تجارت جهانی

چهارمین نشست ویدیویی گروه کاری پیوستن ازبکستان به سازمان تجارت جهانی در شهر «ژنو» برگزار شد.

برگزاری چهارمین نشست کارگروه  پیوستن ازبکستان به سازمان تجارت جهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، چهارمین نشست ویدئویی گروه کاری پیوستن ازبکستان به سازمان تجارت جهانی در شهر «ژنو» برگزار شد.

«سردار عمرزاق اف» معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی جمهوری ازبکستان ریاست هیأت ازبکستان را در این نشست ویدئویی بر عهده گرفت.

«جی- آ پک» نماینده دایمی کره جنوبی در سازمان تجارت جهانی، رئیس گروه کاری پیوستن ازبکستان به سازمان تجارت جهانی در این نشست گزارشاتی مبنی بر مراحل طی شده توسط ازبکستان در پروسه عضویت و تنظیم اسناد مورد نیاز را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داد.

در این نشست طرف ازبکستان گزارشاتی را در مورد چگونگی و و چشم انداز توسعه اقتصادی و اجتماعی این کشور در زمینه پیوستن به سازمان تجارت جهانی ارائه کرد. همچنین تاکید شد که با توجه به شرایط جدید اقدامات لازم برای توسعه بیش از پیش ازبکستان در سال‌های 2017-2021 میلادی در نظر گرفته شده و یکی از ابعاد کلیدی توسعه فعالیت اقتصادی خارجی با توجه به همگرایی آن با سیستم تجارت چند جانبه است.

«آلن وولف» معاون مدیر کل سازمان تجارت جهانی در این نشست با اشاره به اینکه ارائه کمک به کشورها در روند پیوستن آنها به سازمان یکی از ابعاد اولویت‌دار فعالیت دبیرخانه سازمان است، از تصمیم ازبکستان مبنی بر از سرگیری پروسه پیوستن به سازمان تجارت جهانی استقبال و به نمایندگی سازمان آمادگی خود را برای ارائه کمک همه جانبه در این ابتکار ابراز نمود.

نمایندگان کشورهای دیگر نیز از عضویت ازبکستان در سارمان تجارت جهانی استقبال کردند.

در پایان این نشست ویدئویی شرکت‌کنندگان در مورد برگزاری مذاکرات دو جانبه مبنی بر تامین دسترسی به بازار کالاها و خدمات در بازه زمانی 20 تا 31 جولای سال جاری میلادی و همچنین شروع مرحله بعدی مذاکرات پیوستن به سازمان تجارت جهانی و به خصوص تنظیم خلاصه دقیق که پایه گزارش گروه کاری در پیوستن ازبکستان به سازمان است، به توافق رسیدند.

سازمان تجارت جهانی (WTO) یک سازمان بین‌المللی است که قوانین جهانی تجارت را تنظیم و اختلافات بین اعضا را حل و فصل می‌کند. اعضای سازمان تجارت جهانی کشورهایی هستند که موافقت‌نامه‌های (حدود ۳۰ موافقت‌نامه) این سازمان را امضا کرده‌اند.

مقر سازمان تجارت جهانی در «ژنو» سوئیس قرار دارد. تا سال 2016 میلادی تعداد 164 کشور عضو این سازمان شده‌اند. افغانستان در حال حاضر جدیدترین عضو این سازمان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول