اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

توجه بیشتر به بحث اختراع، نوآوری و فناوری/ افزایش امتیاز واحدهای عملی نسبت به واحد های نظری

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: آیین‌نامه ارتقاء و استخدام ویژه اعضای هیات علمی این دانشگاه در کمیسیون دائمی هیأت امنا بررسی و تایید شد.

توجه بیشتر به بحث اختراع، نوآوری و فناوری/ افزایش امتیاز واحدهای عملی نسبت به واحد های نظری

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: در راستای اجرای بندهای ۶۴ و ۶۵ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر لزوم افزایش سهم آموزش‌های مهارتی در نظام آموزشی کشور و با توجه به ماهیت این گونه آموزش‌ها، آیین‌نامه ارتقا و استخدامی ویژه اعضای هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای تدوین و به منظور تصویب در دستور کار هیأت امنای دانشگاه قرار گرفت.

وی با عنوان اینکه دانشگاه فنی­ و­حرفه­ ای، دانشگاهی توانمند در زمینه تربیت نیروی انسانی ماهر، شایسته و متناسب با نیاز جامعه است تصریح کرد: بی‌­تردید نقش اعضای هیأت ­علمی در نیل به اهداف کلان و استراتژیک دانشگاه در خصوص تربیت نیروی ­انسانی ماهر بسیار اساسی و انکار ناپذیر است، لذا جهت ­دهی صحیح و اثربخش فعالیت‌های این عزیزان یکی از دغدغه‌های اصلی دانشگاه است.

وی افزود: این مهم در گرو تدوین و وضع قوانین، ضوابط و دستورالعمل‌هایی است که اولاً متناسب محیط فعالیت اعضای هیأت ­علمی این دانشگاه بوده و ثانیاً تقویت کننده، تسهیل­گر و سرعت­ بخش حرکت به اهداف آموزش مهارتی باشد.

رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه ای ادامه داد: آیین ­نامه‌های موجود مرتبط با اعضای هیأت علمی صرفاً متناسب با فعالیت اعضای هیأت علمی آموزشی و پژوهشی سایر دانشگاه‌ها بوده و عموماً هماهنگی و تناسبی با نوع فعالیت اعضای هیات علمی این دانشگاه ندارد و اجرای آن برای اعضای هیات علمی این دانشگاه با مشکلات زیادی همراه است. لذا دانشگاه از سال ۱۳۹۷ با کسب موافقت اولیه مرکز هیأت امنای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر آن شد تا بر اساس ظرفیت‌های قانونی و اختیارات هیأت امنا، با توجه به ماموریت‌ها و اهداف خود، آیین نامه استخدامی و ارتقای ویژه اعضای هیات علمی فنی و حرفه ای را تدوین کند.

صالحی عمران افزود: تدوین هر دو آیین نامه استخدامی و ارتقای اعضای هیات علمی در دو کارگروه مستقل، متشکل از برخی اعضای هیات امنا، متخصصان دانشگاهی و خبرگان حوزه صنعت و با همکاری نزدیک مرکز هیات های امنای وزارت عتف در بیش از ۲۰ جلسه مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت، که در نهایت با تصویب پیش نویس در کارگروه‌های مربوطه در دستور کار هیات امنای آتی دانشگاه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای توجه بیشتر به بحث اختراع، نوآوری و فناوری، بازنگری در امتیاز بندی مقالات، روزآمدی و توانمندسازی اعضای هیات علمی، افزایش امتیاز واحد‌های عملی نسبت به واحد‌های نظری، جابه جایی امتیاز مربوط به پروژه‌های تحصیلات تکمیلی و جایگزینی پروژه های کاردانی و کارشناسی با آن را ویژگی‌های تدوین این آیین نامه‌ها برشمرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آیین نامه‌های جدید پس از تصویب در هیات امنا و پس از تایید در مراجع قانونی و ابلاغ توسط مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تاریخ ابلاغ قابل اجرا خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول