اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

درخواست شورای شهری‌ها از برخورد قانونی حناچی با تخلفات احتمالی ساختمانی در دولت

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: شهردار باید جهت ممانعت و برخورد قانونی با هر نوع تخلف احتمالی ساختمانی در دولت اقدام کند.

درخواست شورای شهری‌ها از برخورد قانونی حناچی با تخلفات احتمالی ساختمانی در دولت

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در تذکری به شهردار درباره لزوم برخورد قانونی با هر نوع تخلف ساختمانی توسط مجلس و دولت، اظهار داشت: نهاد ریاست جمهوری در منطقه جماران اقدام به ساخت و ساز بدون اخذ پروانه کرده بود و قطع درختان و سایر تخلفات نیز در این زمینه محرز بود.

وی افزود: مجلس نیز پیش از این در خصوص تصاحب و تصرف خیابان مردم در حاشیه میدان بهارستان اقدام کرده و تا کنون تعداد زیادی از اعضای شورای شهر در این زمینه به شهرداری تذکر داده‌اند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بنیاد مستضعفان نیز اقدام به ساخت و ساز پلاسکو بدون اخذ پروانه کرده است و در مورد ساخت پارکینگ نیز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و این سؤال مطرح بوده که چرا پارکینگ مشهور به پروانه که متعلق به شهرداری است به این بنیاد واگذار شده بنابر این باید شهردار تهران در اسرع وقت دستورات لازم را در مورد ممانعت و برخورد قانونی با هر نوع تخلف احتمالی صادر کند.

حق‌شناس بیان داشت: شهرداری تهران لازم است گزارش مستندی از تصرفات و تخلفات احتمالی و اقدامات متقابل شهرداری تنظیم و به شورا ارسال کند. همچنین گزارشی مستند از اقدامات مربوط به چگونگی درخواست و تشکیل پروانه تهیه شود. صدور پروانه ساخت، اسناد مالی مربوط به پرداخت عوارض نوسازی، تصاویر هوایی، گواهی خلاف و عدم خلاف صادر شده از جمله موضوعات دیگری است که در مورد ساخت و ساز نهادها باید توسط شهرداری مستندسازی شود.

وی خاطرنشان کرد: در مورد آخرین وضعیت ملک نهاد ریاست جمهوری شهرداری باید مستند به اسناد و مدارک موجود جهت شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی خدمت مردم تهران و مراجع قانونی  گزارش ارائه کند و نتیجه نیز به شورای شهر ارسال شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول