اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برگزاری کارگاه عروسک‌گردانی و صداپیشگی در قم

کارگاه «عروسک گردانی و صدا پیشگی» با حضور ‌زهره وکیلی مجری و صدا پیشه شناخته شده و حضور محدود اعضای باشگاه تئاتر تجربه در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری استان قم برگزار شد.

برگزاری کارگاه عروسک‌گردانی و صداپیشگی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در ابتدای این کارگاه ‌زهره وکیلی مجری و صدا پیشه‌ عروسک‌های متعددی از جمله عروسک‌های «چرا و چیه» با تاکید بر این نکته که صداپیشه‌ باید قابلیت‌های صدایش را بشناسد، تاکید کرد: «کاراکتر سازی، بخش مهمی از عروسک‌گردانی است اما تیپ‌سازی برای عروسک، بسیار اشتباه است و عروسک گردان باید تلاش کند و برای عروسک شخصیت‌سازی کند. صداپیشه عروسک باید مانند یک بازیگر با توجه به در نظر گرفتن شناسنامه هر عروسک، به جای آن صحبت کند.»

وی در ادامه به چگونگی انتقال انرژی و ویژگی‌های شخصیتی یک عروسک توسط عروسک‌گردان و صداپیشه اشاره کرد و گفت: «ویژگی‌های ظاهری عروسک در صداپیشگی آن، بسیار مهم است. ظاهر عروسک نشان می‌دهد که او آرام و مطیع است یا سرکش و پر جنب و جوش یا اینکه حدود سن او چقدر است.»

وی متذکر شد: «متأسفانه در خیلی از کارهای عروسکی، این اتفاق نمی‌افتد و گاه از عروسک‌های تلویزیونی، صداهای شنیده می‌شود که خام است. به همین دلیل هم مخاطب جذب آن شخصیت نمی‌شود و شخصیت عروسکی ماندگار نمی‌شود.»

وکیلی در ادامه از هنرجوهای حاضر در کارگاه تست صدا گرفت و به بررسی قابلیت صدا هر کدام از آنها پرداخت. این کارگاه به صورت هفتگی و با حضور اعضای کارگروه عروسک‌سازی باشگاه تئاتر تجربه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول