اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

پیگیری‌های «فارس ‌من» برای سوژه مالیات بر خانه‌های خالی به کجا رسید؟

پیگیری‌های «فارس‌من» برای سوژه مالیات بر خانه‌های خالی یک قدم مهم رو به جلو داشت و بعد از چند ماه با دو فوریت در مجلس تصویب شد.

پیگیری‌های «فارس ‌من» برای سوژه مالیات بر خانه‌های خالی به کجا رسید؟

به گزارش خبرگزاری فارس؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود (یکشنبه) با "دو فوریت طرح مالیات بر خانه های خالی" موافقت کردند.

 

با افزایش سرسام‌آور قیمت خرید مسکن و اجاره‌بها در ماه‌های گذشته مخاطبین «فارس من» برای کنترل این بازار با ثبت کمپینی ۱۱ هزار نفره در این سامانه درخواست «مبارزه با احتکار مسکن با اخذ مالیات سنگین» را داشتند.

 

برای به نتیجه رسیدن این مطالبه خبرنگاران فارس، در اولین گام سراغ وزیر راه و شهرسازی رفتند و از وی در مورد راهکار عملی وزارت‌خانه اش برای حل گرانی مسکن پرسیدند. اسلامی در پاسخ به خبرنگار فارس گفت: «با رونمایی سامانه جامع املاک و اسکان برگه مالیاتی برای خانه‌های خالی صادر می‌شود. این مهم کمک می‌کند تا افراد دارای خانه‌های خالی سریع‌تر خانه‌های خود را برای استفاده مردم جهت اجاره یا خرید عرضه کنند.»

 

در همین رابطه نیز مصاحبه‌ای با رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس داشتیم، رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: «رویکرد فعلی دولت حل مشکل مسکن نیست و در چنیین وضعیتی مجلس قطعا به این موضوع ورود می‌کند.»

 

سید احسان خاندوزی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم هفته‌ی گذشته در مصاحبه ای تفصیلی با فارس اخذ مالیات بر عایدی سرمایه را، راهکار عملیاتی کاهش قیمت مسکن دانست. وی هم چنین اعلام کرد در مورد این مسئله مجلس منتظر لایحه دولت نخواهد ماند.

 

امروز با تصویب دو فوریت طرح مالیات بر خانه های خالی در مجلس شورای اسلامی پیگیری های خبرنگاران فارس برای به نتیجه رساندن سوژه ی ۱۱ هزار امضایی مخاطبین «فارس من» یک قدم مهم رو به جلو داشت.

 

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول