اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

فقیهه سطانی در رادیو: به سینما برمی گردم/ بررسی برکات و ثمرات حجاب در رادیو معارف

فقیه سلطانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: با توجه به بزرگتر شدن دخترم یلدا، از این پس می‌توانم در کارهای طولانی‌تر حضور داشته باشم و به این ترتیب به دنیای سینما باز خواهم گشت.

فقیهه سطانی در رادیو: به سینما برمی گردم/ بررسی برکات و ثمرات حجاب در رادیو معارف

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، برنامه «کافه هنر» در گفتگویی با موضوع اجرای تئاتر در شرایط کرونایی، میزبان فقیهه سلطانی کارگردان نمایش «یه گاز کوچولو» بود.

بنا بر این گزارش، نخستین قسمت از برنامه هنری رادیو ایران در هفته جاری به بررسی اوضاع اجرای تئاتر در شرایط کرونایی پرداخت. در این قسمت از «کافه هنر» که شنبه 21 تیر ماه به صورت زنده از رادیو ایران پخش شد، فقیهه سلطانی کارگردان نمایش «یه گاز کوچولو» و همچنین مهدی خاتمی کارگردان تئاتر مهمان تلفنی برنامه بودند و در گفتگویی زنده صحبت‌های خود را بیان کردند.

سلطانی در ابتدای صحبت‌های خود گفت: ما هم مثل سایر دیگر گروه‌ها درگیر مشکلات کرونا هستیم و این مشکلات قابل درک است. گروه‌ها احتیاج به حمایت‌های مالی دارند، ولی بچه‌های ما یک گروه بسیار منسجم هستند که با عشق پای کار آمده‌اند و خطر اجرا در چنین شرایطی را به جان خریده‌اند.

کارگردان نمایش «یه گاز کوچولو» با اشاره به اینکه در اجرای این نمایش شیوه نامه‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شده است، گفت: این عشق و علاقه‌ای که بچه‌ها در چنین شرایطی پای کار می‌آیند یک طرف و بحث حمایت‌های مالی که گفتم در سوی دیگری قرار دارد. این بچه‌ها حتما باید تامین شوند.

وی در خصوص اقبال مردم نسبت به این نمایش گفت: در کمال تعجب استقبال مردم از نمایش «یه گاز کوچولو» به اندازه ظرفیتی که ما می‌توانستیم بلیت بفروشیم خیلی خوب بوده است. سالن هر شب به اندازه‌ ظرفیتی که فروش داریم، تقریبا پر می‌شود و این در حالی است که هیچ تبلیغی برای این کار نداشته‌ایم.

فقیهه سلطانی در ادامه گفت: ما در این نمایش یک سری مشکلاتی داریم. از جمله اینکه هرچند در سالن تمام شیوه نامه‌ها رعایت شده و همه جا ضدعفونی می‌شود، اما محوطه پارک شهر و اطراف این مکان هنری باید یک فکری برای آن شود.

کارگردان نمایش «یه گاز کوچولو» گفت: اطراف پارک شهر به حال خود رها شده و به مرکزی برای اعتیاد و تجمع معتادان تبدیل شده است. این وضعیت باید ساماندهی شود و در حال حاضر مشکل اساسی من این است که فکری برای اطراف تئاتر شهر شود.

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون مبلغی به عنوان حمایت دریافت کرده‌اند یا خیر، گفت: تاکنون نصف مبلغی که بنا بوده به عنوان کمک هزینه به ما بدهند، پرداخت شده و شاید درست نباشد که من میزان مبلغ را بگویم. ولی قضیه این است که این مبلغ واقعا کم هست و تقریبا برای من هیچ فایده‌ای نداشته است.

سلطانی در ادامه با اشاره به اینکه تهیه کنندگی کل کار بر عهده کل گروه بوده، گفت: بچه‌های گروه از جان و دل برای این نمایش مایه گذاشته‌اند و من خودم را از بچه‌ها جدا نمی‌دانم.

کارگردان نمایش «یه گاز کوچولو» در پاسخ به سوال شهاب شهرزاد مجری برنامه «کافه هنر» که چرا این نام را برای نمایشش انتخاب کرده، ترجیح داد توضیحی ندهد و تنها به گفتن این جمله که باید کار را ببینید تا علت نام گذاری را متوجه شوید بسنده کرد.

وی در خصوص تکلیف بلیت‌های پنجاه درصدی که برای آن بلیط فروشی نمی‌شود، گفت: به ما که چیزی در این خصوص نگفته‌اند و حتی درصد عایدی ما را هم بعد از تقسیمات مرسوم روی همان پنجاه درصد فروخته شده محاسبه می‌کنند. اما ظاهرا بناست از طرف ستاد کرونا کمکی به گروه‌‌های مثل ما شود که البته نمی‌دانم این اتفاق چه زمانی رخ بدهد.

مهدی خاتمی دیگر مهمان تلفنی «کافه هنر» در ابتدای صحبت‌های خود با بیان اینکه خانم سلطانی چون درگیر اجرا شده‌اند تجربیات بهتری در این روزها دارند، گفت: نمایش ما از دوم اسفند که برای آخرین بار روی صحنه رفت، دیگر اجرا نشد و ما در آن فضا قرار نگرفتیم، ولی واقعیت این است که من به شدت معتقد بودم که ما باید اجرایمان را روی صحنه ببریم.

وی در ادامه افزود: من معتقدم همان طور که تمام آدم‌های دیگر از رفته‌گر محترم شهرداری تا راننده اتوبوس و تمام مشاغل مشغول کارند، ما هم باید کارمان را انجام بدهیم. اجرای نمایش شغل و کار ماست و چون به زندگی اعتقاد داریم، به کار هم باید اعتقاده داشته باشیم.

خاتمی با بیان اینکه در خصوص رفع نگرانی‌ها صحبت‌هایی با مدیریت تئاتر شهر داشته گفت: به من اطمینان خاطر داده‌اند که تمام پروتکل‌های بهداشتی به بهترین نحوی در این مجموعه رعایت خواهد شد، تا آنجایی که حتی اعلام کردند شرایط خیلی بهتر از بیرون  تئاتر شهر خواهد بود.

پس از این صحبت‌های مهدی خاتمی، فقیهه سلطانی با بیان اینکه این ادعا را باور کنید، گفت: چون ما الان در این مجموعه مشغول کار هستیم واقعا می‌توانیم صحت این ادعا را تایید کنیم.
خاتمی در ادامه گفت: به هر تقدیر هم سلامت گروه من و هم مخاطبی که بناست بیاید و کار را تماشا کند برای ما واقعا مهم‌تر از هر چیزی است.

فقیهه سلطانی در ادامه گفت: من نمی‌خواهم بگویم که کرونا چیزی نیست اما اعتقاد دارم وقتی ما از خانه بیرون می‌آییم با هزاران اتفاقی مواجه هستیم که می‌تواند باعث مرگ ما شود. در این میان کرونا شناخته شده‌ترین آسیب است که اتفاقا راه مقابله با آن را هم یاد گرفته‌ایم و وقتی همه چیز را رعایت کردیم اگر اتفاقی بیافتد این دیگر دست خداست.

شهرزاد مجری برنامه «کافه هنر» در ادامه از مهدی خاتمی خواست چند کار را از بین تئاترهای آنلاین و برخط چند نمونه را برای مخاطبان معرفی کند. خاتمی در این خصوص گفت: متاسفانه بسیاری از این کارها به شکل حرفه‌ای ضبط نشده است و هرچند که برخی از گروه‌ها به این اتفاق روی آورده‌اند اما من معتقدم تئاتر فقط در سالن و روی صحنه اتفاق می‌افتد.

فقیهه سلطانی در انتها با بیان اینکه در نمایش «یه گاز کوچولو» بازی نمی‌کند و فقط نظاره‌گر هنرآفرینی گروه است، گفت: با توجه به بزرگتر شدن دخترم یلدا، از این پس می‌توانم در کارهای طولانی‌تر حضور داشته باشم و به این ترتیب به دنیای سینما باز خواهم گشت.

کافه هنر به تهیه کنندگی زهره سربازی با اجرای شهاب شهرزاد، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ تا ۱۶:۴۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

**برکات و ثمرات حجاب از منظر امام علی(ع)

رادیو معارف در برنامه «به رنگ خدا» اهمیت حجاب و عفاف را با توجه به کلام ارزشمند امام علی (ع) در نهج البلاغه بازگو می کند.

برنامه «به رنگ خدا» به مناسبت آغاز هفته عفاف و حجاب از ۲۱تیر ۹۹ به تبیین اهمیت آن از منظر نهج البلاغه می پردازد.

خانواده و لزوم تربیت از کودکی در زمینه حجاب و عفاف ،‌ آثار دنیوی واخروی حجاب و‌‌ زیبایی حجاب و اهمیت ارائه آن از جمله موضوعاتی است که در این برنامه به آن پرداخته می شود.

همچنین این برنامه که با کارشناسی دکتر هَزار به روی آنتن می رود کرامت زن وارتباط آن با حجاب و اهمیت عفاف در بین مردان و زنان را با توجه به سخنان ارزشمند حضرت علی علیه السلام به سمع مخاطبان این رسانه دینی می رساند.

برنامه «به رنگ خدا» به همت گروه قرآن و اهل بیت طراحی و تولید می شود که تهیه کنندگی این برنامه را در این هفته محمد حسین پور و اجرای آن را حمید سوری بر عهده دارد

این برنامه شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۹:۳۰ از رادیو معارف به روی آنتن می رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول