اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

صالحی‌امیری: ابهامات را با شورای نگهبان حل می‌کنیم/ غیردولتی بودن یعنی عدم مداخله دولت

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: دوستان در شورای نگهبان گفتند منشور المپیک را ندارند؛ در حالی که تماس می‌گرفتند یک ساعته منشور را تحویل می‌دادیم.

صالحی‌امیری: ابهامات را با شورای نگهبان حل می‌کنیم/ غیردولتی بودن یعنی عدم مداخله دولت

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدرضا صالحی‌امیری درباره آسیب کرونا به ورزش، اظهار داشت: ما هر روز جلسات کارشناسی داریم و جزئیات را دنبال می‌کنیم. اینکه کرونا لطمه زده شکی نیست اما این موضوع برای همه کشورهاست. با توجه به تعویق یکساله المپیک، فرصت لازم برای بازگشت تیم‌ها به اردوها و آمادگی ورزشکاران وجود دارد. 

* تعویق المپیک برای برخی ورزشکاران فرصت بود

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: کرونا برای ما هم تهدید بود هم فرصت؛ تهدید بود چون ورزش قهرمانی را دچار شوک کرد. 52 سهمیه گرفته بودیم و 60 تا 70 سهمیه پیش‌بینی می‌کردیم. قطار در حال حرکت دچار توقف شد پس این موضوع خسارت‌بار است. ما قهرمانانی داشتیم مانند مرادی، عباسعلی و یزدانی که اگر امسال المپیک برگزار می‌شد آنها را در اختیار نداشتیم. این تعویق برای آنها فرصت است. نکته دیگر اینکه ما در این جریان خودمان را وارد دنیای جدیدی کردیم که چطور می‌توان ورزش قهرمانی را در فضای کرونا داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ایرادات شورای نگهبان به اساسنامه، یادآور شد: 2 سال و نیم است که اساسنامه در مسیر رفت و برگشت به IOC، کمیسیون اجتماعی و صحن دولت بود. همه اساسنامه‌ها قرار بود به شورای نگهبان ارسال شود. اساسنامه ما هم 14 مهر سال گذشته ارسال شد و 10 تیر پاسخ داد.

* ابهامات را رفع می‌کنیم

صالحی‌امیری یادآور شد: آنها گفتند ما منشور را در اختیار نداریم و شما به آن استناد کرده‌اید، اظهارنظر سریع امکان‌پذیر نیست. پاسخ آنها به ما مبهم بوده است. دوستان اگر به ما می‌گفتند یک ساعته منشور را می‌دادیم و 10 ماه زمان لازم نبود. شورای نگهبان یک نهاد قانونی است و دستوراتش لازم‌الاجراست. شورای نگهبان چیزی را رد نکرده بلکه ابهاماتی را اعلام کرده است. پنجشنبه گذشته با آقای جهانگیری جلسه داشتم. قرار شد معاون حقوقی رئیس‌جمهور در این خصوص ابهامات شورای نگهبان جلساتی داشته باشند و با تشریحی که از اساسنامه داریم رفع ابهام می‌کنیم.

* با IOC هیچ وقت چالشی نداشتیم

وی درباره اینکه اعلام شده اساسنامه غیرانتفاعی ثبت شده، یادآور شد: این موضوع متوجه فوتبال است نه ما. ما در قانون رسمی کشور نهاد عمومی غیردولتی غیرانتفاعی شناخته شده‌ایم. کمیته بین‌المللی المپیک هم با آن مشکلی ندارد و حساسیت آنها به غیردولتی بودن است. ما در ادوار گذشته با IOC چالشی نداشته‌ایم چون خط قرمز آنها 2 نکته است؛ اول اینکه در همه کشورها کمیته المپیک باید از دخالت دولت به دور باشد و دوم اینکه تابع منشور بین‌المللی المپیک است که ما در سال 1328 به رسمیت شناخته‌ایم. بعد از انقلاب هم همین طور بوده و در آن چارچوب فعالیت می‌کنیم.

* غیردولتی یعنی عدم مداخله دولت 

رئیس کمیته ملی المپیک که با رادیو تهران صحبت می‌کرد، درباره اینکه آیا اساسنامه فوتبال می‌تواند به همین شکل ثبت شود، عنوان کرد: از نظر من بله. وقتی شما می‌گویید غیردولتی، یعنی عدم مداخله دولت. چیزی که نهادهای بین‌المللی مطرح می‌کنند عدم مداخله دولت است. بقیه تفسیرها وارد نیست.

صالحی‌امیری درباره وضعیت افراد مبتلا به کرونا در کمیته ملی المپیک گفت: از مجموعه 200 نفر کارکنان 5 نفر آلوده بودند. بقیه همکاران در محل کار حضور دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول