اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بستری روزانه ۱۲۰ بیمار مشکوک به کرونا در همدان/ مجبور شویم نقاهتگاه را فعال می‌کنیم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از بستری روزانه ۱۲۰ بیمار مبتلا و مشکوک به بیماری کرونا خبر داد و گفت: مجبور شویم نقاهتگاه را فعال می‌کنیم.

بستری روزانه ۱۲۰ بیمار مشکوک به کرونا در همدان/ مجبور شویم نقاهتگاه را فعال می‌کنیم

ابراهیم جلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در پاسخ به اینکه گفته می‌شود تعداد تخت‌های بستری بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا در استان پر شده و نیاز به ایجاد نقاهتگاه وجود دارد آیا وضعیت اینطور است؟ اظهار کرد: فعلا ضرورتی به راه‌اندازی نقاهتگاه نیست.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۵۰۰ تخت آماده شده که در حال حاضر ۶۰۰ تخت پر شده است گفت: اگر روند بیماری طوری پیش رود که ۸۰ درصد ظرفیت پر شود مجبور هستیم نقاهتگاه را فعال کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه تاکنون مردم هم استقبالی از نقاهتگاه نکرده‌اند خاطرنشان کرد: متاسفانه آمار بیماران افزایش یافته و این باعث شده محدودیت استانی ایجاد کنیم.

وی با تاکید به اینکه کنترل بیماری کرونا به مردم بستگی دارد و هرآنچه فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد توجه باشد، مهار این بیماری روند بهتری خواهد داشت افزود: با عدم رعایت دستورالعمل‌ها  آمار مبتلایان در بیمارستان‌ها افزایش یافته و ظرفیت تخت‌ها پر خواهد شد که در نتیجه مردم با مشکلاتی مواجه می‌شود.

جلیلی از بستری روزانه ۱۲۰ بیمار مبتلا و مشکوک به بیماری کرونا در همدان خبر داد و افزود: مردم نباید این بیماری را شوخی بگیرند، خوشبختانه طی روزهای اخیر کمی به این مسئله توجه شده و آمار بیماران هم نسبتا کاهش یافته اما همچنان باید رعایت این مسئله حائز اهمیت باشد.

وی با تاکید به اینکه مردم به فکر کادر درمان باشند که متاسفانه از حجم بالای کار دچار خستگی شده‌اند گفت: کادر درمان هم تا یک حجمی توانایی دارند و اگر به این مسئله توجه نشود با مشکلاتی مواجه خواهیم بود و حساسیت مردم می‌تواند آنها و دیگران را ایمن نگاه دارد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول