اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پرورش ۸۵ تن ماهی خاویاری در آستانه‌اشرفیه

رئیس اداره شیلات شهرستان آستانه‌اشرفیه از پرورش ۸۵ تن انواع ماهیان خاویاری در سه مرکز تکثیر ماهی در این شهرستان خبر داد.

پرورش ۸۵ تن ماهی خاویاری در آستانه‌اشرفیه

حسن قاسم پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه، با بیان اینکه بخش خصوصی دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه پرورش ماهیان خاویاری است، اظهار کرد: پرورش ماهی خاویاری یکی از شغل‌های پردرآمد در گیلان بوده و باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این خصوص استفاده کنیم.

وی با تأکید بر حمایت از بخش خصوصی در حوزه پرورش ماهیان خاویاری در آستانه‌اشرفیه گفت: یکی از سیاست‌های شیلات حمایت از بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف به‌ویژه پرورش ماهی خاویاری بوده و در این راه متقاضیان از تسهیلات ویژه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

رئیس اداره شیلات شهرستان آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه تکثیر ماهیان خاویاری باعث رونق در منطقه می‌شود، تصریح کرد: صید و صیادی یکی از شغل‌های اصلی مردم ساحل‌نشین آستانه‌اشرفیه بوده و طرح‌های تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری بسیار در افزایش ذخیره دریایی و رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال مؤثر است.

قاسم پور از فعالیت سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان آستانه‌اشرفیه خبر داد و افزود: سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در سه منطقه امشل، لب دریا و لفوت بالا فعال بوده و در این مراکز برای ۱۶ نفر اشتغال ایجادشده و ۸۵ تن ماهی خاویاری تولید و پرورش داده می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول