اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام یمنی: بانک اهداف گسترده‌ای در عربستان، امارات و تل‌آویو داریم

رئیس هیأت اطلاعات دولت صنعا خبر داد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در اطراف شهر مأرب مستقر شده‌اند و نیروهای مسلح یمن بانک اهداف گسترده‌ای در امارات، عربستان و تل‌آویو در اختیار دارند.

مقام یمنی: بانک اهداف گسترده‌ای در عربستان، امارات و تل‌آویو داریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ «عبدالله یحیی الحاکم» رئیس هیأت اطلاعات دولت صنعا امروز (یکشنبه) با بزرگداشت پیروزی‌های نیروهای مسلح یمن؛ به ائتلاف سعودی هشدار داد که دست به بمباران تأسیسات نفتی و اقتصادی استان مأرب نزند و تأکید کرد: «ما توانایی هدف قرار دادن تمامی تأسیسات نفتی و اقتصادی و نابودی کامل آن را داریم و قادر به پاسخگویی شدیدتر هستیم.»

یحیی الحاکم، همچنین گفت: «نیروهای مسلح یمن هم اکنون بانک اهداف گسترده‌ای از نقاط حیاتی و مهم در خاک عربستان و شیخ‌نشین امارات و همچنین تل آویو و مناطق دورتر از آن دارند.»

او در گفت‌و‌گو با وبگاه ۲۶ سپتامبر؛ تأکید کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به زودی وارد شهر «مأرب» در مرکز یمن خواهند شد و قبائلی که هنوز در صف دشمنان یمن قرار دارند هرچه سریعتر باز گشته و در مقابل متجاوزان بایستند و قاتلان عشیره «سبیعیان» از بزرگان استان مأرب که دو هفته پیش به طرز فجیعی کشته شدند را مجازات کنند.

این مقام اطلاعاتی یمنی در رابطه با دستاوردهای امنیتی و اطلاعاتی نیز گفت که نفوذ نیروهای یمنی مرزها را رد کرده و در عمق پایتخت‌ کشورهای متجاوز در اتاق عملیات‌ها و مراکز جنگ الکترونیکی آن‌ها حضور دارند.

روز گذشته نیز منابع وابسته به دولت مستعفی یمن به وبگاه الخبر الیمنی گفتند که ائتلاف سعودی به این جمع‌بندی رسیده است که شهر مأرب در مرکز یمن نیز به زودی همانند «نِهِم» و «الجوف» به کنترل نیروهای ارتش و انصارالله یمن درخواهد آمد.

به گفته دو منبع نظامی وابسته به دولت مستعفی، ائتلاف سعودی اقدام به خارج کردن سلاح‌های سنگین خود از مأرب به سمت منطقه «الودیعه» کرده و صرفا حضور نمادین در این شهر دارد و مأرب دیگر برای نیروهای سعودی جای امنی نیست.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول