اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ترویج نماز از رویکردهای مهم فرهنگ و ارشاد است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از اهمیت ترویج فرهنگ نماز در بین مردم و همچنین برنامه‌های ویژه این اداره کل در خصوص گسترش فرهنگ نماز خبر داد.

ترویج نماز از رویکردهای مهم فرهنگ و ارشاد است

ابراهیم شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با تأکید بر اهمیت اشاعه نماز در برنامه‌های فرهنگی هنری استان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر خلاف سایر ادارات که رویکردی درون دستگاهی در خصوص ترویج فرهنگ نمازخوانی دارند وظیفه‌ای گسترده‌تر دارد و علاوه بر آن وظیفه گسترش این فرهنگ در بین عموم را نیز بر عهده دارد.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد فقط به طور مستقیم بر رویکرد ترویج نماز ورود پیدا کنیم، ممکن است مخاطب خیلی جذب این موضوع و هدف نشود؛ اما اگر به طور غیر مستقیم، این رویکرد ر ادر برنامه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و هنری خود قرار دهیم، مخاطب وارد بطن جریان کار شده و با پیامی که از برنامه‌ها دریافت می‌کند، متوجه اهمیت و جایگاه نماز می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: اگر بخواهیم رویکرد نماز را در قالب یک سخنرانی و گفت‌وگو ترویج دهیم، تأثیر چندانی ندارد؛ اما اگر در قالب یک نمایش، فیلم کوتاه، کلیپ، شعر و سرود آهنگین باشد، تأثیرگذاری مضاعفی خواهد داشت.

شریفی تصریح کرد: سلسله فیلم‌های کوتاهی تحت عنوان «لبخند خدا» در انجمن سینمای استان تولید شود و ادامه‌دار باشد تا افراد بعد از مدتی منتظر این فیلم‌ها بوده و این تولیدها تأثیر خود را بر اذهان، افکار و اعمال مردم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر شرایط کرونایی ادامه‌دار شد، باید رویکرد ترویج و اشاعه نماز را در فضای مجازی پیش ببریم و از این موضوع مهم غافل نشویم.

انتهای پیام/68031/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول