اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

دستگیری پسربچه‌ 12 ساله به خاطر شعار نژادپرستانه

پلیس انگلیس پسر بچه 12 ساله را به دلیل شعار نژادپرستانه به ستاره کریستال پالاس را دستگیر کرد.

دستگیری پسربچه‌ 12 ساله به خاطر شعار نژادپرستانه

به گزارش خبرگزاری فارس، در 4 ساعت گذشته ویلفرد زاها پستی در فضای مجازی منتشر کرد که حاکی از تصاویر و جملات به شدت نژادپرستانه از سوی یک هوادار استون ویلا بود.

امروز در چارچوب هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس، کریستال پالاس در حالی در ویلاپارک به مصاف استون ویلا رفت که ستاره تیمش مورد اهانت نژادپرستانه قرار گرفته بود. این بازی با برتری 2 بر صفر میزبان به پایان رسید و پس از بازی ستاره پالاس پست اهانت هوادار استون ویلا را با متن «امروز با این پیام از خواب بیدار شدم» منتشر کرد.

بلافاصله پلیس میدلنز غربی پسربچه 12 ساله را پیدا و دستگیر کرد.

هاجسون، مربی سابق تیم ملی انگلیس و کنونی کریستال پالاس به شعارهای نژادپرستانه واکنش نشان داد و در حمایت از زاها گفت: بسیار ناراحت کننده است که روز مسابقه بازیکن من با این حجم از اهانت و کار بزدلانه از خواب برمی‌خیزد. به نظرم کار ویلفرد درست بود و باید با انتشار آن پیام‌ها مردم را آگاه می‌کرد. من نمی‌دانم چرا باید در خصوص این مطالب سکوت کنیم؟

وی ادامه داد: به نظرم برای لیگ برتر انگلیس و باشگاه استون ویلا خوب است که متوجه این کارهای زشت افرادی شود و آن فرد نیز به خاطر کارش شناخته شود. هیچ بهانه‌ای برای انجام این کار وجود ندارد. هیچ بهانه‌ای.

مدتی است پس از مرگ جورج فلوید در آمریکا، در سراسر دنیا تظاهرات‌های ضدنژادپرستانه برگزار می‌شود که فوتبال لیگ برتر انگلیس در حمایت از سیاه پوستان کارهای ویژه‌ای انجام داده است. بازی‌های لیگ برتر با یک دقیقه سکوت و زانو زدن برگزار می‌شود تا حمایت فوتبال از سیاه پوستان پدیدار شود.

اما این اتفاقات باعث نشده تا حجم کارهای نژادپرستانه متوقف شود. پیش از این نیز رحیم استرلینگ، آنتونی رودیگر و بازیکنان دیگر سیاه پوست مورد اهانت نژاد پرستانه قرار گرفته بود.

استرلینگ، این ستاره انگلیسی منچسترسیتی اظهار داشت: تنها مشکل کنونی ما نژادپرستی است که باید با آن مبارزه کنیم.

وی از سوی طرفدار من‌سیتی مورد اهانت نژاد پرستانه قرار گرفته بود که وی از 5 سال حضور در ورزشگاه‌های فوتبال ممنوع گردید.

در 5 روز گذشته، در خبری مسئولان برگزار کننده لیگ برتر انگلیس عنوان کردند که به هیچ وجه اتفاقات نژادپرستانه را برنمی‌تابند و با این موضوع برخورد خواهند کرد. همچنین اعلام کردند که پیام‌های نژاد پرستانه باید به پلیس گزارش داده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول