اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

علی‌نژاد: وزنه برداری مورد حمایت و توجه قرار دارد/تغییرات در وزنه‌برداری جهان به سود ایران است

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: وزنه برداری از جمله ورزش‌هایی است که مورد حمایت و توجه وزارت ورزش قرار دارد.

علی‌نژاد: وزنه برداری مورد حمایت و توجه قرار دارد/تغییرات در وزنه‌برداری جهان به سود ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان و خسروی مدیرکل امور مشترک فدراسیون ها پیش از ظهر امروز با حضور در فدراسیون وزنه برداری با علی مرادی رییس این فدراسیون و دیگر مسئولان و همچنین محمد نصیری قهرمان پرآوزه المپیک و جهان دیدار و گفتگو کردند. 

علی نژاد در دیدار با مسئولین فدراسیون وزنه برداری که پیش از ظهر امروز در محل فدراسیون برگزار شد؛ سیاست حوزه معاونت ورزش قهرمانی را حمایت از ورزش هایی که مزیت نسبی دارند و در المپیک و بازیهای آسیایی مدال آور هستند اعلام و تاکید کرد که فدراسیون های ورزشی بر اساس ارزیابی عملکرد بودجه دریافت خواهند کرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت وررش و جوانان با بیان اینکه منابع مالی در شرایط کنونی محدود است، اظهار داشت: در سال ٩٩ فدراسیون ها بر اساس ارزیابی که از عملکرد آنها در سال گذشته صورت گرفته، بودجه تعلق می‌گیرد. 

وی ادامه داد: پس از ارزیابی عملکرد، بودجه فدراسیون های کشتی، وزنه برداری و تکواندو به عنوان رشته های مدال آور از ضریب ٥ برخوردار می شوند. رشته هایی که سهمیه المپیک می‌گیرند دارای ضریب ٣.٥ هستند و به رشته های مدال آور بازیهای آسیایی ضریب ٣ تعلق خواهد گرفت. به همین ترتیب، دیگر رشته ها هم بر اساس جایگاهی که دارند، ضرائب مختلفی دارند. 

علی نژاد گفت: نحوه پرداخت بودجه بر اساس ارزیابی عملکرد فدراسیون‌ها یک مدل منطقی، حساب شده و قابل دفاع است تا با مدیریت منابع، بودجه ورزش را به صورتی هزینه کنیم که خروجی مثبت داشته باشد و وزنه برداری از جمله ورزش هایی است که مورد حمایت و توجه قرار دارد. 

علی نژاد راه اندازی وزنه برداری بانوان را هم مورد توجه قرار داد و عملکرد فدراسیون را در این زمینه مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که ثمرات توجه به وزنه برداری ایران در آینده مشخص خواهد شد. 

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان مسأله دوپینگ در وزنه برداری را هم مهم بر شمرد و تاکید کرد: نباید در کنترل دوپینگ فقط گرفتن تست را ملاک قرار دهیم و فقط با نمونه گیری دنبال پیشگیری باشیم. آنچه اهمیت دارد و یک أصل محسوب می شود، آموزش است که باید بیشتر از قبل مهم تلقی شود.

وی گفت: وزنه برداری دنیا به سمت سلامت پیش می رود و این تغییرات به سود ایران است که همیشه با رویکرد سلامت در ورزش قهرمانی حرکت کرده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول