اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تهدید کرونا در گراش/ ۳ نفر در شبانه‌روز گذشته جان خود را از دست دادند

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش گفت: سه نفر در اثر ابتلا به کرونا طی روز گذشته در گراش جان خود را ازدست‌داده‌اند.

تهدید کرونا در گراش/ ۳ نفر در شبانه‌روز گذشته جان خود را از دست دادند

سید جواد محقق در گفتگو با خبرنگار سرویس شهرستان‌های خبرگزاری فارس در گراش بیان کرد: سه نفر در اثر ابتلا به کرونا طی روز گذشته در گراش جان خود را ازدست‌داده‌اند.

وی افزود: مجموع آمار مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری در گراش به هشت تن رسیده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در شهرستان، بیان داشت: از ابتدای شیوع کروناویروس در شهرستان گراش اکنون سه هزار و ۶۸۰ نمونه آزمایش در آزمایشگاه‌ تشخیصی مولکولی شهرستان بررسی‌شده که از این تعداد یک هزار و ۹۷ مورد مثبت بوده است.

محقق گفت: با افزایش مراقبت‌های درمانی در مرکز آموزشی امیرالمؤمنین(ع) شهرستان گراش، تاکنون ۲۶۷ بیمار در بخش کرونا بیمارستان بستری که ۲۳۶ بیمار تاکنون ترخیص شده و ۱۸۲ بیمار pcr مثبت بوده است.

وی همچنین آمار موارد مشکوک و علامت‌دار که هم‌اکنون در مرکز درمانی شهرستان بستری هستند را ۳۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد دو نفر به علت وخامت شرایط جسمی و علائم حاد تنفسی در بخش‌ مراقبت ویژه بستری و به دستگاه وصل شده‌اند.

محقق با بیان اینکه بیمارستان این شهرستان در صورت افزایش بیماران کرونایی با کمبود تخت مواجه می‌شود، بیان کرد: در صورت روند رو به رشد مبتلایان به کرونا در شهرستان با کمبود تخت برای بستری بیماران مواجه خواهیم شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گراش تصریح کرد: ۳۶ تخت در دو بخش به بیماران کرونایی اختصاص دادیم و بهترین پرستاران و داوطلبین را برای خدمت به بیماران در این بخش‌ها بکار گرفتیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو بخش برای کرونا در حال استفاده است که ازنظر فیزیکی یک بخش دیگر آماده کردیم ولی با توجه به درگیری پرسنل با بیماری کرونا کمبود پرستار داریم و شاید نتوانیم اضافه کنیم

 محقق بیان داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴۵ نفر از اعضای کادر درمانی این شهرستان شامل پرستار، پزشک، خدمه و کارشناس و ۴۰ نفر از پرسنل بهداشت و دانشکده به کرونا مبتلا شدند.

معاون دانشکده علوم پزشکی گراش با تاکید بر اینکه باید مردم تهدیدات ابتلا به کرونا را جدی بگیرند، گفت: مردم باید خطر این بیماری را جدی بگیرند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

این مقام درمانی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گراش یادآور شد: استفاده از ماسک باید به‌عنوان یک ابزار اساسی و ضروری مورداستفاده مردم قرار بگیرد.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول