اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

انسداد 218 حلقه چاه غیرمجاز در گلستان/ خط و نشان برای آبخوان‌خواران

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان از پر و مسلوب المنفعه کردن 218 حلقه چاه غیرمجاز طی سال گذشته خبر داد.

انسداد 218 حلقه چاه غیرمجاز در گلستان/ خط و نشان برای آبخوان‌خواران

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالاحد باشقره امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: 218 چاه غیرمجاز در سال 1398 در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر شده است.

وی تصریح کرد: با انسداد 218 حلقه چاه غیرمجاز در استان گلستان به میزان 2 میلیون و 850 هزار مترمکعب از برداشت غیرمجاز منابع آب استان جلوگیری شده است.

*فرونشست زمین و کاهش کیفیت آب نتیجه برداشت‌های بی‌رویه

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان با تاکید بر ارتباط و همکاری دستگاه قضائی برای برخورد با آخوان‌خواران و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی افزود: آبخوان‌خواران بدانند که در امان نیستند.

باشقره با اشاره به اینکه برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی خواهد شد، گفت: کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری به دنبال دارد.

* برای صیانت از منابع آب از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم

وی؛ لوله‌زایی، فرونشست زمین، افزایش هزینه بهره‌برداری از آبهای زیرزمینی به دلیل نیاز به کف شکنی و جابجایی چاه‌ها، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را از جمله آسیب‌های برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی برشمرد.

باشقره؛ انسداد چاه‌های غیرمجاز و برخورد با آبخوان‌خواران را مسئله‌ای مهم خواند و افزود: با توجه به اهمیت موضوع، این شرکت از هیچ کوششی در راستای صیانت از منابع آب دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول