اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تکرار روزهای تلخ قرمز کرونایی در مازندران/ 808 بیمار کرونایی در استان بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هم اکنون ۸۰۸ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

تکرار روزهای تلخ قرمز کرونایی در مازندران/ 808 بیمار کرونایی در استان بستری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، استان مازندران طی روزهای اخیر که وضعیت هشدار کرونایی قرار گرفته بود با توجه به دلایلی ازجمله سفرهای غیرضروری و حضور در مراسم‌ها و همچنین کم توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و سوق یافتن مازندرانی‌ها به سمت زندگی مسالمت‌آمیز با کرونا در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

قبل از تعطیلات عید فطر و همچنین تعطیلات عید فطر مسؤولان در ارتباط با پرهیز از سفر به مازندران هشدارهای لازم را داده بودند ولی متاسفانه آمار تردد جاده‌ای خود شاهدی بر این ادعا است که مسافران بسیاری راه شمال را در پیش گرفت.

مازندران در دومین ماه از باز شدن پای این ویروس به استان وضعیت قرمز کرونایی را تجربه کرده بود و این بار در پنجمین ماه این وضعیت تکرار شد.

درحالی آژیر قرمز کرونایی در استان به صدا درآمد که مازندران در لیست استان‌های با وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت که طی هفته اخیر در وضعیت هشدار قرار گرفته بود.

همچنین طی هفته اخیر تعداد بیماران شناسایی شده در بحث ابتلا به ویروس کرونا سه رقمی شد و تعداد بیماران بستری نیز از تعداد ۵۰۰ نفر گذشت و اگر توصیه‌ها جدی گرفته نشود شرایط بحرانی شده و تعداد بیماران چهار رقمی خواهد شد که در استان امکانات درمانی پاسخگو نخواهد بود و روزهای تلخ کرونایی که در فروردین ماه امسال داشتیم تکرار خواهد شد.

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۹۱ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۱۴۳ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۸۰۸ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

موسوی خاطرنشان کرد:  علت اصلی افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان این بیماری تجمعات در مراکز خرید، تالارها، دورهمی‌های خانوادگی و مکان‌های مسقف است.

وی در پایان گفت: استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی  در کاهش ابتلای افراد به کووید۱۹ بسیار موثر است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول