اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بسته خبری حوادث فارس/ از نجات جان قاچاقچی در حال غرق تا قتل نوجوان ۱۲ ساله با چاقوی برادر

مهم‌ترین اخبار حوادث و توصیه‌های روز استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

بسته خبری حوادث فارس/ از نجات جان قاچاقچی در حال غرق تا قتل نوجوان ۱۲ ساله با چاقوی برادر

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، مهم‌ترین اخبار حوادث و توصیه‌های روز استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

نجات جان قاچاقچی در حال غرق توسط پلیس

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۷۲ کیلو تریاک و توقیف ۲ دستگاه خودرو در شهرستان فیروزآباد خبر داد.

به گزارش پلیس فارس، سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان فیروزآباد در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودروهای عبوری، به یک سواری ۴۰۵ مظنون شدند و دستور توقف دادند.

وی افزود: راننده خودرو با بی‌توجهی به دستور ایست پلیس و با اسکورت خودرو پرایدی که سد راه مأمورین می‌شد اقدام به فرار کرد که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز و تیراندازی به سمت لاستیک، مأموران موفق به متوقف کردن آن شدند.

حبیبی خاطرنشان کرد: متهم که قصد تسلیم شدن نداشت خود را به رودخانه سد تنگاب پرتاب و شناکنان قصد فرار داشت که به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا در حال غرق شدن بود که احدی از مأمورین آن شهرستان با رشادت خود را به رودخانه انداخته و متهم در حال غرق شدن که دیگر نفس‌هایش به شماره افتاده بود را نجات می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه مأموران در بازرسی از این خودرو، ۱۷۲ کیلو تریاک و یک قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی کشف کردند، گفت: در این خصوص یک سواری پراید که اسکورت محوله بود توقیف و راننده نیز دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تحویل متهمین به مراجع قضائی، تصریح کرد: شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خریدوفروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 در اختیار پلیس قرار دهند.

قتل نوجوان ۱۲ ساله با چاقوی برادر بر سر موبایل

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: شب گذشته کودک ۸ ساله با چاقو برادر 12 ساله خود را کشت.

به گزارش پلیس فارس، کاووس محمدی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره چاقوخوردگی و انتقال فرد مجروح به بیمارستان، بلافاصله مأموران به محل موردنظر اعزام شدند.

وی افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که کودکی 8 ساله به خاطر یک دستگاه گوشی موبایل با برادر خود بحث‌وجدل کرده و با چاقو وی را از ناحیه سینه مجروح نموده است.

محمدی عنوان داشت: مجروح پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرده است.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه مأموران کودک 8 ساله را دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند، از والدین خواست با نظارت بر رفتار فرزندان خود از وقوع چنین حوادث مرگبار جلوگیری کنند.

دستگیری سارقین اماکن خصوصی و دولتی با ۳۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی و دولتی با ۳۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پلیس فارس، سرهنگ اسماعیل زراعتیان با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی در شهرستان مرودشت، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و پلیسی و همچنین رصد لحظه‌ای محل‌های وقوع سرقت، موفق شدند 2 نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمین در تحقیقات انجام‌شده به 30 فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی اعتراف کردند، گفت: سارقین پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

زراعتیان با هشدار به شهروندان، گفت: برای پیشگیری از سرقت به توصیه و هشدارهای پلیسی توجه داشته و در صورت اطلاع از هرگونه سرقت و یا ترددهای افراد مشکوک و ناشناس مراتب را سریعاً با شماره تلفن 110 به پلیس اعلام کنند.

انهدام اعضای باند سارقان به عنف منزل با ۷۰۰ میلیون طلای مسروقه

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان منزل و کشف ۷۰۰ میلیون ریال طلای مسروقه خبر داد.

به گزارش پلیس فارس، علیرضا نوشاد گفت: به دنبال وقوع یک فقره سرقت منزل در یکی از محلات این شهرستان، موضوع شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام‌شده توسط کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی، مشخص شد سارقان با ورود به منزل شاکی و با تهدید اقدام به سرقت ۴ عدد النگو، پلاک و زنجیر، یک جفت گوشوار و ۲ عدد دستبند و تکمیل طلا کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب گفت: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی و سرنخ‌های به‌جامانده درصحنه سرقت، موفق شدند در کمتر از یک ساعت هر ۳ سارق که در اطراف منزل شاکی در یک مکان خود را از دید پلیس مخفی کرده بودند را شناسایی کنند.

نوشاد با بیان اینکه مأموران موفق شدند در یک عملیات ضربتی هر ۳ سارق که اعضای یک باند بودند را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کنند، تصریح کرد: در بازی از مخفیگاه آنان همه طلاجات مسروقه کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سارقان تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مسروقه، ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

یک کشته و ۲ مجروح حاصل برخورد ۲ موتورسیکلت

رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: برخورد ۲ دستگاه موتورسیکلت در خیابان ولی‌عصر شهرستان بوانات، یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت.

به گزارش پلیس فارس، مصطفی عباسی در بیان جزئیات این حادثه گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف فوتی در خیابان ولی‌عصر شهرستان بوانات، بلافاصله گشت تصادفات به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس پلیس راهور استان فارس افزود: در این حادثه یک دستگاه موتورسیکلت به علت عدم رعایت حق تقدم با یک موتورسیکلت دیگر با ۲ سرنشین برخورد کرده است.

عباسی با بیان اینکه در این حادثه متأسفانه یک نفر به علت شدت ضربه وارده فوت و ۲ نفر دیگر نیز مجروح و راهی بیمارستان شده است، به راکبان وسیله نقلیه توصیه کرد حتما در حین رانندگی از کلاه ایمنی استفاده کنند تا شاهد حوادث دل‌خراش نباشیم.

توقیف کامیون و کشف ۱۱ تن پوست گوسفند فاقد مجوز

فرمانده انتظامی اقلید گفت: مأموران کلانتری مرکزی این شهرستان، موفق شدند در بازرسی از یک کامیون ۱۱ تن پوست گوسفند فاقد مجوز و قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال کشف کنند.

به گزارش پلیس فارس، مراد صارمی بیان کرد: مأموران کلانتری مرکزی این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۱۱ تن پوست گوسفند فاقد مجوز و قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

صارمی عنوان داشت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف موتورسیکلت و کشف ۱۴ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی آباده از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت و کشف ۱۴ کیلو تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

به گزارش پلیس فارس، خسرو رزمجویی بیان کرد: مأموران انتظامی آباده در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حین گشت زنی در محورهای خاکی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه موتورسیکلت مظنون و سریعاً وارد عمل شدند.

وی با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز راکب با توجه به تاریکی هوا با به جا گذاشتن موتورسیکلت متواری شد، گفت: مأموران موفق شدند در بازرسی از کوله‌پشتی آن، ۱۴ کیلو تریاک کشف کنند.

رزمجویی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری راکب همچنان ادامه دارد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خریدوفروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف ۷۷ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۷۷ دستگاه وسیله نقلیه سرقتی طی ۲ ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پلیس فارس، محمد عبادی نژاد گفت: مأموران انتظامی کازرون با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، تلاش‌های شبانه‌روزی و به‌کارگیری شگردهای خاص، موفق شدند ۴۹ دستگاه خودرو و ۲۸ دستگاه موتورسیکلت سرقتی را طی ۲ ماه گذشته کشف و به مالباختگان تحویل دهند.

وی ادامه داد: برخورد قانونی با سارقان در راستای افزایش احساس امنیت در بین مردم و جامعه از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری است و کارکنان خدوم و پرتلاش با اجرای طرح‌های مختلف در این راستا تلاش می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون به مشارکت جدی و همه‌جانبه اقشار مختلف جامعه در برقراری نظم و امنیت پایدار اشاره کرد و گفت: همراهی و مشارکت مردمی در اجرای طرح‌های مختلف، باعث دلگرمی پلیس و افزایش موفقیت در طرح‌ها و برنامه‌ها خواهد شد.

نیروی انتظامی برای قطع زنجیره بیماری کرونا با تمام توان فعال است

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد گفت: نیروی انتظامی برای قطع زنجیره بیماری کرونا با تمام توان وارد عرصه شده است و از همه ظرفیت‌های خود در این زمینه استفاده می‌کند.

به گزارش پلیس فارس، مهراب زارع پور با بیان اینکه قاطعیت ناجا بر این است که زنجیره افزایش و انتقال بیماری کرونا را قطع و ابتلا را به حداقل برساند، گفت: تحقق قطع زنجیره بیماری کرونا، مستلزم مشارکت، همدلی، همکاری و همراهی مردم است و در این راستا همه باید مشارکت فعالانه‌ای داشته باشند.

وی بیان کرد: در اجرای مصوبات شورای تأمین شهرستان لامرد در خصوص کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا، تالارها، اماکن تفریحی و باغ‌های مجالس به‌طور کامل تعطیل و هرگونه اجتماع در آن مکان‌ها ممنوع است و با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی افزود: اماکن نیروی انتظامی این شهرستان نیز با نظارت مستمر و برنامه‌ریزی‌شده از بازار و اماکن عمومی در سطح شهر و روستا بازدید می‌کند و ضمن آموزش و تأکید بر استفاده متصدیان از ماسک، دستکش و رعایت فاصله اجتماعی؛ در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی علی‌رغم اطلاع‌رسانی و تذکر اولیه، با هماهنگی مقام قضائی اقدام به پلمب مکان موردنظر می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد گفت: از عموم مردم می‌خواهیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند و حتماً در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول