اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

واکنش وزیر علوم به سند همکاری ایران و چین/ اعلام زمان آزمون‌های سراسری، ارشد و دکترا

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بحث تغییر تاریخ کنکورها از طرف رئیس جمهور به آقای دکتر نمکی محول شد و قرار است وزیر بهداشت نتیجه نهایی را امروز اعلام کند.

واکنش وزیر علوم به سند همکاری ایران و چین/ اعلام زمان آزمون‌های سراسری، ارشد و دکترا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور با حضور  منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولان ارشد این وزارتخانه برگزار شد.

این جشنواره به صورت مجازی و با شعار دانشگاه سبز؛ روابط عمومی سبز، برای نخستین بار و به همت اداره کل روابط عمومی وزارت علوم برگزار شده است. از مجموعه موسسات وابسته به وزارت علوم، نزدیک به ۱۱۰ دانشگاه یا موسسه با ارسال آثار خود در این جشنواره شرکت کردند.

این جشنواره شامل سه محور عمومی شامل "اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها"، "تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز" و "روابط عمومی الکترونیک" و دو محور ویژه شامل "مدیریت سبز و مصرف بهینه منابع" و "مسئولیت اجتماعی" است که آثار برگزیده ارسالی روابط عمومی ها از دستاوردها و عملکردهای آنها از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان مهرماه ۱۳۹۸ در این محورهای پنجگانه ارزیابی شدند و از برترین ها تقدیر شد.

* واکنش وزیر علوم به سند همکاری ایران و چین

در این جشنواره منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین گفت: این سند پیشنهادی است که در دولت به معنای بخش اجرایی و مجری کشور، مطرح و تایید شد و هنوز امضا نشده است و هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.
وی توضیح داد: یک طرف این سند ایران و طرف دیگر کشور چین است که اگر هر دو طرف همکاری، این سند را تایید کردند سپس در ایران باید به تصویب مجلس برسد.
غلامی با اشاره به تبلیغات منفی علیه سند همکاری ایران و چین، گفت: افرادی که روی این سند تبلیغات منفی می کنند اغراض خاص و نگاه مغرضانه دارند، چون تشخیص اجرایی بودن یا نبودن این سند کار سختی نیست. آنان باید بدانند که فهم مردم ایران بیش از این تبلیغات منفی است؛ همچنین افرادی هم که نیت خیر دارند، بدانند که مصالح و منافع کشور برای مسوولان مهم و در اولویت است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: اگرچه هم اکنون هم زوایای سند همکاری ایران و چین تاحدودی باز شده، اما مجموعه متولی این سند در اولین فرصت اطلاع رسانی لازم را در این باره انجام خواهد داد. 

* توضیح وزیر علوم درباره تغییر زمان آزمون‌های ارشد و دکترا

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در حاشیه این جشنواره هم درباره تعویق زمان کنکور ارشد و دکترا، گفت: همه کنکورهای ۹۹ در تابستان برگزار می‌شود و تاریخ بعدی برگزاری کنکورهای دکتری و کارشناسی ارشد منوط به اعلام وزارت بهداشت است.

وی گفت: بنابراین چون بحث تغییر تاریخ کنکورها از طرف آقای رئیس جمهور به آقای دکتر نمکی محول شده، نتیجه نهایی را باید آقای دکتر نمکی اعلام کنند و قرار است امروز از سوی دکتر نمکی اعلام شود. وزارت بهداشت می گوید اگر بتوانیم این زمان را تغییر بدهیم می توانیم از پیکی که قرار است اتفاق بیفتد عبور کنیم و نگرانی ها کمتر می شود.
غلامی ادامه داد: چون برگزاری کنکور دکتری و ارشد یک هفته فاصله دارد اگر زمان برگزاری کنکور دکتری تغییر کند به همان میزان زمان کنکور کارشناسی ارشد تغییر خواهد کرد.

وی گفت: نظر کارشناسی وزارت بهداشت درباره برگزاری آزمون ها برای ما بسیار مهم است و به همین دلیل، منتظر اعلام نظر نهایی وزارت بهداشت هستیم که اعلام کند در حال حاضر مشکل خاصی برای برگزاری آزمون ها وجود دارد یا خیر.

غلامی توضیح داد: قطعا آزمون‌ های دکتری و ارشد در مردادماه برگزار خواهند شد و تمام تلاش مان را می کنیم که آزمون ‌ها در مرداد ماه برگزار شوند. امیدواریم آزمون‌ ها به شهریور نکشند.

وزیر علوم گفت: همچنین درباره کنکور سراسری هم امروز تصمیم گیری می شود.

غلامی ادامه داد: تلاش می کنیم که آزمون های لغو شده سرموقع برگزار شوند زیرا به نظر نمی‌آید که شرایط کشور از نظر شیوع کرونا ویروس بهتر شود.

* اگرچه حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها کمتر شده، اما کار دانشگاه‌ها کمتر نشد

غلامی گفت: محیط‌های آکادمیک ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و معمولا معلمان و اساتید خیلی علاقه به تبلیغ آنچه که به دست آورده‌اند ندارند. اما باید از طریق روابط عمومی تجربیات دانشگاهیان به اشتراک گذاشته شود.

غلامی گفت: کرونا ما را به سمت ارائه مطالب درسی از طریق بستر فناوری و اطلاعات سوق داد و روابط عمومی‌ها هم به این سمت سوق پیدا کردند. اگرچه حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها کمتر شده، اما دانشگاه‌ها نه تنها کارشان کمتر نشده، بلکه رویکرد‌های خاص تری داشته‌اند.

*روابط عمومی وزارت علوم باید خانواده وزارت علوم را مانند یک نخ تسبیح کنار هم نگه دارد

وی بیان کرد: دستاوردهای ناشی از این دوره بسیار ارزشمند است و باید جزء دستورالعمل‌های اجرایی قرار بگیرند.

وزیر علوم تصریح کرد: روابط عمومی ها ذی نفعانی دارند و مخاطبین خانواده دانشگاهی از جمله کارکنان دانشگاه و دانشجویان باید در جریان مسائل دانشگاه ها قرار  بگیرند. همچنین روابط عمومی بازوی تحقق دانشگاه سبز است.  

غلامی ادامه داد: اثر گذاری روابط عمومی ها به صورت فردی و جمعی قابل احصاء و قابل انتظار است. روابط عمومی وزارت علوم باید خانواده وزارت علوم را همانند یک نخ تسبیح کنار هم نگه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول