اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

5 میلیون تن گندم در کشور خریداری شد/بیشترین خرید از خوزستان بوده است

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندم‌کاران با اشاره به خرید بیش از 5 میلیون تن گندم در کشور گفت: بیشترین خرید از استان خوزستان با یک میلیون و 200 هزار تن بوده است.

5 میلیون تن گندم در کشور خریداری شد/بیشترین خرید از خوزستان بوده است

علی خانمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تاکنون در کشور از روز آغاز خرید تاکنون 4 میلیون و 820 هزار تن گندم خریداری شده است.

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندم‌کاران با اشاره به اینکه نزدیک به 700 هزار تن گندم نیز توسط کارخانجات به صورت توافقی خریداری کرده‌اند، گفت: در مجموع امسال بیش از 5 میلیون تن گندم خریداری شده است.

وی کیفیت گندم تولید شده را عالی عنوان کرد و افزود: امسال وضعیت پرداخت‌ها نسبت به سنوات گذشته بهتر است و در عرض یک هفته پرداخت می‌شود، مگر چند استان که مشکلات آنها نیز حل شد.

خانمحمدی با بیان اینکه در اغلب استان‌ها خرید آغاز شده است، تصریح کرد: حتی در چند استان خرید به پایان رسیده است و طبق آمار بیشترین خرید در خوزستان با بیش از یک میلیون و 200 هزار تن بوده است.

کشاورزان تمایل بیشتری برای تحویل گندم به خود دولت دارند، از طرفی خرید توافقی نیز وجود دارد و هرکسی آنطور که دوست دارد گندم می‌فروشد

 

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندم‌کاران در ارتباط با قاچاق گندم نیز گفت: چون امسال پرداخت‌ها به روز است، کشاورزان تمایل بیشتری برای تحویل گندم به خود دولت دارند، از طرفی خرید توافقی نیز وجود دارد و هرکسی آنطور که دوست دارد گندم می‌فروشد.

وی با بیان اینکه امسال از نظر کیفی و کمی گندم خوبی را خواهیم داشت، اضافه کرد: 14 میلیون تن خرید گندم با احتساب هزینه‌های مربوط به حمل و سایر موضوعات گردش اقتصادی بزرگی برای کشور به دنبال خواهد داشت.

یک میلیون و 200 هزار نفر در بخش گندم فعالیت دارند؛ این آمار در حوزه گندم، آمار قابل توجهی به لحاظ اشتغالزایی محسوب می‌شود

 

خانمحمدی با اشاره به اینکه یک میلیون و 200 هزار نفر در بخش گندم فعالیت دارند، اضافه کرد: این آمار در حوزه گندم، آمار قابل توجهی به لحاظ اشتغالزایی محسوب می‌شود.

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندم‌کاران با اشاره به اینکه در استان زنجان نیز طی یک ماهه گذشته از آغاز خرید خوبی صورت گرفته است، اضافه کرد: البته در ماهنشان و ایجرود کمی بادزدگی مشاهده شده است که از نظر وزنی تناژها کمی تغییر کرده است.

گفتنی است، امسال همچنین نزدیک 3 میلیون تن گندم سال قبل فروخته نشده به قیمت سال جاری یعنی 2 هزار و 500 تومان خریداری شده است.

امسال یک تغییر رویه در خرید گندم ایجاد شده و آن مقدار الک‌هاست، به عبارتی در این روش افت مفید یک مقدار بیشتر شده است.

در این نوع الک کردن شکستگی و لاغر بودن محصول به عنوان افت مفید حذف و در کیفیت‌ خرید دقت می‌شود و خرید بر اساس استانداردهای اروپا انجام می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول