اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

عربستان برای حجاج، مجوز ورود به مشاعر مقدسه صادر می‌کند/ جریمه متخلفان؛ ۱۰ هزار ریال

با توجه به اعمال محدودیت در برگزاری حج تمتع سال جاری، زائران با داشتن مجوز امکان تشرف به مسجدالحرام و مشاعر مقدسه را دارند و جریمه ۱۰ هزار ریال سعودی برای متخلفان پیش‌بینی شده است.

عربستان برای حجاج، مجوز ورود به مشاعر مقدسه صادر می‌کند/ جریمه متخلفان؛ ۱۰ هزار ریال

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امسال با تصمیم سعودی‌ها، حج تمتع فقط برای ساکنان عربستان برگزار می‌شود و با توجه به شیوع کرونا در جهان، محدودیت‌هایی نیز برای حج‌گزاران پیش‌بینی شده است؛ به طوری که تمام زائران خانه خدا باید کمتر از ۵۵ سال داشته باشند و هیچ‌گونه بیماری زمینه‌ای نیز نداشته باشند.

همچنین از ۱۰ هزار زائر بیت‌الله الحرام در حج ۱۴۴۱، با توجه به عدم پذیرش زائران از کشورهای مختلف در این ایام، ۷۰ درصد سهمیه حج برای خارجی‌های ساکن عربستان و ۳۰ درصد برای مردم عربستان در نظر گرفته شده است. 

با توجه به شیوع کرونا، امسال حج‌گزاران اجازه بوسیدن و لمس کعبه را ندارند و قرار است نرده‌هایی اطراف خانه خدا برای جلوگیری از نزدیک شدن حجاج به خانه خدا نصب شود.

علاوه بر این، از ۲۸ ذی‌القعده که پذیرش زائران در مکه مکرمه آغاز می‌شود تا ۱۲ ذیالحجه، بر اساس اعلام سعودی‌ها هیچ‌کسی بدون داشتن مجوز اجازه ورود به مشاعر مقدسه را ندارد و تمام افراد با داشتن مجوز امکان ورود به منا، مزدلفه و عرفات را دارند و در صورت ورود غیرمجاز علاوه بر برخورد قانونی باید ۱۰ هزار ریال سعودی جریمه بپردازند و در صورت تکرار تخلف، جریمه دو برابر خواهد شد.

به گزارش فارس، با وجود نزدیک شدن به ایام حج تمتع، همچنان مسجدالحرام به روی زائران بسته و قرار است پس از بازگشایی مسجدالحرام تمام زائران با داشتن مجوز به این‌مکان مقدس حضور یابند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول