اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

اساتید باید در حوزه حجاب برای دانشجویان الگو باشند/ 6 عامل بدحجابی در جامعه و دانشگاه‌ها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه اساتید باید در حوزه حجاب برای دانشجویان الگو باشند، گفت: گاهی دیده می‌شود که اساتید ما آنچنان که باید درباره حجاب دغدغه ندارند.

اساتید باید در حوزه حجاب برای دانشجویان الگو باشند/ 6 عامل بدحجابی در جامعه و دانشگاه‌ها

حجت‌الاسلام نبوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره حجاب و حیای اسلامی گفت: بدحجابی عوامل زیادی دارد، اما می‌توان 6 عامل را برای بدحجابی در دانشگاه و جامعه نام برد. یکی از این عوامل تضعیف باورهای دینی است. متاسفانه تضعیف باورهای دینی نه تنها به بحث حجاب بلکه به همه مسائل ارزشی ما لطمه می‌زند.

وی گفت: یکی از عوامل دیگر بحث تهاجم فرهنگی است. مسلما دشمن ساکت ننشسته و با ابزارهای مختلف سعی می‌کند که به فرهنگ و ارزش‌های ما ضربه بزند، برای همین بحث تهاجم فرهنگی در بدحجابی تاثیر زیادی دارد.

نبوی تاکید کرد: یکی از عوامل دیگر گسترش روحیه غربگرایی و غرب زدگی است و متاسفانه یک عده در کشور  این روحیه را ترویج می‌کند که این موضوع هم در بدحجابی تاثیر بسیاری دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور کشور یادآور شد: چهارمین عامل تقلید از الگوهای خارجی و غربی است متاسفانه برخی از جوانان ما به جای اینکه به الگوهای اسلامی و ایرانی توجه کنند از سلبریتی‌ها و قهرمانان پوشالی غربی و خارجی الگو می‌گیرند.

وی با بیان اینکه دانشجویان از اساتید خود الگو می‌گیرند، خاطرنشان کرد: گاهی این گلایه از سوی دانشجویان وجود دارد که چرا در بحث حجاب فقط دانشجویان مورد توجه قرار می‌گیرند و به اساتید و کارمندان بدحجاب توجه نمی‌شود. این هم نکته مهمی است، البته در میان اساتید و کارمندان این موارد بسیار کم وجود دارد ولی متاسفانه گاهی دیده می‌شود که اساتید ما که باید برای دانشجویان الگو باشند آنچنان که باید درباره حجاب دغدغه ندارند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور از خلاء فرهنگی در جامعه به عنوان عامل پنجم در ایجاد بدحجابی یاد کرد و گفت: خلاء فرهنگی موجب شده سازمان‌های مختلف دغدغه‌ای که باید نسبت به مسئله حجاب داشته باشند را  ندارند، گاهی در سریال‌ها و فیلم‌ها به مسئله حجاب توجه نمی‌شود و خلاء فرهنگی موجود در برنامه‌سازی‌ها، برگزاری نشست‌های علمی پیرامون حجاب و... به چشم می‌خورد.

وی اظهار داشت: هر چند در دانشگاه‌ها کارهایی برای احیای حجاب و حیای اسلامی صورت می‌گیرد ولی متاسفانه آنچنان که باید این اقدامات کامل نیست و باید به صورت گسسترده‌تر و ویژه‌تری به این موضوع نگاه شود و این خلاء باید جبران شود.

نبوی ادامه داد:‌ متاسفانه ضعف و عدم هماهنگی نهادهای اجتماعی به مسئله بدحجابی دامن زده و این موضوع هم باید مورد توجه قرار گیرد، ضعف و عدم هماهنگی نهادهای اجتماعی عامل ششم در بدحجابی است و متولیان فرهنگی، وزارتخانه‌ها و مسئولان مربوطه باید کاری کنند که بتوانند در آینده پاسخ دهند و پاسخگوی اقدامات خود باشند.

وی گفت: همه ما در باره مسئله حجاب مسئول هستیم و باید با قدرت در این رابطه قدم برداریم ولی متاسفانه هم اکنون آن دغدغه‌ای که باید وجود دارشته باشد، وجود ندارد.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور در ادامه اظهار داشت: متاسفانه گاهی در فروشگاه‌های پوشاک لباس‌هایی عرضه می‌شود که مناسب با شان جامعه اسلامی نیست و گاهی خانواده‌ها برای تهیه پوشاک مناسب به مشکل می‌خورند. اینجاست که مسئولان و تولید کنندگان باید تدابیری بیاندیشند که این مشکلات برطرف شود.

وی گفت: گاهی دانشجویان ما ممکن است اطلاعات کافی نداشته باشند و اگر درست موضوع برای آنان تبیین شود به راحتی می‌پذیرند و این وظیفه ماست که در این باره فرهنگ سازی کنیم.

نبوی یادآور شد: ما در برخورد با بدحجابی باید بسیار دقت کنیم و برخورد قهرآمیز نداشته باشیم گاهی برخی دانشجویان به اهمیت موضوع آشنا نیستند. ما در برنامه‌های اعتکاف می‌دیدیم دانشجویانی که ثبت‌نام می‌کردند که حجاب خیلی مناسبی هم نداشتند ولی بعد از اعتکاف متوجه تاثیرات این برنامه‌های معنوی می‌شویم. انشاالله باید تلاش کنیم برنامه‌های درست مبحث حجاب و حیای اسلامی را دانشگاه‌ها و جامعه پیش ببریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول