اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ خواستار استرداد یک جاسوس انگلیسی به آمریکا شد

رئیس جمهور آمریکا استرداد و محاکمه یک جاسوس انگلیسی را خواستار شد که ادعاهایی درباره دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا مطرح کرده بود.

ترامپ خواستار استرداد یک جاسوس انگلیسی به آمریکا شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواستار استرداد یک جاسوس سابق سازمان اطلاعات خارجی انگلیس (MI6) شد.

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: «این مرد باید مسترد شده، محاکمه شود و به زندان انداخته شود. یک دروغگوی بیمار که از هیلاری [کلینتون] کلاهبردار و کنوانسیون ملی دموکرات‌ها پول گرفته است».

«کریستوفر استیل» مأمور سابق MI6 که هم اکنون مدیر مؤسسه اطلاعاتی «اوبریس» است، در سال ۲۰۱۶ پرونده‌ای را منتشر کرد که مدعی تأثیرگذاری روسیه بر پیروزی ترامپ در انتخابات بود.

این پرونده شامل ادعاهایی درخصوص تبانی کارزار انتخابات ریاست جمهوری ترامپ و مسکو بود که از سوی هر دو طرف مورد تکذیب قرار گرفت.

این ادعا در آمریکا با واکنش شدیدی همراه شد و «رابرت مولر» به عنوان بازرس ویژه تحقیق در مورد صحت این ادعا برگزیده شد اما پس از ماه‌ها تلاش نتوانست شواهد محکمی برای آن پیدا کند.

اکنون با نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، ترامپ در تلاش است این ادعای جنجالی را از کارنامه خود پاک کند.

ترامپ در اقدامی کم سابقه، برای «راجز استون» مشاور انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ را که به‌خاطر ادای شهادت دروغ در کنگره به ۴۰ ماه حبس محکوم شده بود، حکم عفو صادر کرد.

رابرت مولر در واکنش به این اقدام ترامپ در یادداشتی در روزنامه «واشنگتن پست» نوشت: «تحقیقات در خصوص روسیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. استون تحت تعقیب قرار گرفت و محکوم شد زیرا مرتکب جرایم فدرال شده بود».

وی تاکید کرد: «او همچنان یک مجرم محکوم باقی می‌ماند و درستش هم همین است و تحقیقات در خصوص رفتار استون با بالاترین درجه صداقت انجام شد».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول