اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

چین هم مقامات آمریکایی را تحریم کرد

دولت چین، به دلیل تحریم‌هایی که وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه مقامات منطقه سین‌کیانگ این کشور اعمال کرد، تحریم‌هایی را علیه قانونگذاران آمریکایی اعمال کرده است.

چین هم مقامات آمریکایی را تحریم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، در ادامه تنش‌های به وجود آمده بین واشنگتن و پکن و اقدامات یکجانبه آمریکا در تحریم مقامات چینی، دولت چین امروز (دوشنبه) از اعمال تحریم‌هایی علیه قانون‌گذاران آمریکایی خبر داد.

پکن گفته به دلیل تحریم‌هایی که وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ۴ نفر از مقامات ارشد و اداره امنیت عمومی منطقه سین‌کیانگ اعمال کرد، دولت چین نیز تحریم‌هایی را علیه ۴ قانون‌گذار آمریکایی اعمال کرده است.

«هوآ چونینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین گفته «تحریم‌ها» علیه چهار نفر از مقامات آمریکایی از امروز اعمال خواهند شد.

وی در ادامه جزئیاتی در مورد این تحریم‌ها ارائه نکرد اما در لیست افراد تحریم‌شده وی، نام «مارکو روبیو» و «تد کروز» که هر دو سناتور جمهوری‌خواه و از منتقدان برجسته چین هستند به چشم می‌خورد.

مارکو روبیو، سناتور مجلس سنای آمریکاست که وظیفه هدایت طرح‌های تحریمی علیه چین را بر عهده دارد.

همچنین «سم براونبک» نماینده ویژه آمریکا در امور «آزادی‌های مذهبی بین‌المللی» و «کریستوفر اسمیت»، نماینده کنگره و عضو کمیسیون اجرایی کنگره در امور چین نیز در این لیست تحریم‌ها حضور دارند. این قانون‌گذاران نیز هر دو جمهوری‌خواه هستند.

پنجشنبه هفته گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا خبر داد که تحریم‌هایی را علیه چهار نفر از مقامات ارشد و اداره امنیت عمومی منطقه سین‌کیانگ چین اعمال کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا این تحریم‌ها را به بهانه ادعایی نقض حقوق بشر علیه مسلمانان اویغور و دیگر اقلیتهای قومی در منطقه شین‌جیانگ‌ چین اعمال کرد.

آمریکا در حالی این تحریم‌ها را علیه چین اعمال کرده که روز سه‌شنبه هفته گذشته نیز «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با اشاره به آنچه نقض حقوق بشر توسط دولت چین در مناطق تبت خوانده بود، اعلام کرد که آمریکا محدودیتهایی برای صدور ویزا برای مقامات چینی اعمال خواهد کرد.

علت این مسئله نیز از سوی پامپئو محدودیت‌های اعمال شده مسافرتی چین به این منطقه برای دیپلمات‌ها، خبرنگاران و توریست‌های آمریکایی اعلام شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول