اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سخنگوی الکاظمی: در برخورد با معترضان، از سلاح و گلوله جنگی استفاده نشد

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفت که نیروهای امنیتی این کشور در برخورد با معترضان از سلاح و گلوله جنگی استفاده نکردند و هیچ کس نیز آسیب ندیده است.

سخنگوی الکاظمی: در برخورد با معترضان، از سلاح و گلوله جنگی استفاده نشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفت که «نیروهای امنیتی به حمایت از حق قانونی تظاهرات مسالمت‌آمیز پایبند هستند».

رسول با انتشار بیانیه‌ای ابراز داشت: «فرمانده کل نیروهای مسلح درباره آغاز تحقیق پیرامون هر گونه تعدی به معترضان مسالمت‌آمیز، هیچ کودتاهی نخواهد کرد».

خبرگزاری رسمی عراق به نقل از این فرمانده گزارش داد، نیروهای امنیتی یکشنبه (روز گذشته) از تردد اتوبوسهایی جلوگیری کردند که دستورات کمیسیون عالی بهداشت و سلامت ملی را در خصوص ویروس کرونا رعایت نکرده بودند.

وی با بیان اینکه این اتوبوسها حامل معترضان عراقی بود که قصد داشتند به بغداد بروند، خاطر نشان کرد، هدف از توقف این اتوبوسها، حفظ جان معترضان و جلوگیری از شیوع کرونا بود.

رسول همچنین گفت که در واکنش به توقف این اتوبوسها، برخی از تظاهرات‌کنندگان عراقی به نیروهای امنیتی حمله کردند که برای حمایت از آنان، حضور داشتند.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در پایان خاطر نشان کرد، برخی از تظاهرات‌کنندگان پس از این حملات، قصد داشتند با زور عبور کنند، ولی نیروهای امنیتی با آنان مقابله کردند، ولی بر خلاف آنچه گفته شده، از سلاح و گلوله جنگی استفاه نکردند و هیچ کس نیز آسیبی ندید.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول