اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۲۵۰ پرستار در همدان به کرونا مبتلا شدند/ مورد فوتی نداشتیم

رئیس نظام پرستاری همدان با بیان اینکه ۲۵۰ پرستار در همدان به کرونا مبتلا شدند گفت: مورد فوتی نداشتیم.

۲۵۰ پرستار در همدان به کرونا مبتلا شدند/ مورد فوتی نداشتیم

هادی زرینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به شیوع بیماری کرونا در همدان اظهار کرد: متاسفانه وضعیت خوبی را شاهد نیستیم و مردم باید بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی با اشاره اینکه۲۵۰ نفر از همکاران درگیر بیماری کرونا شده‌اند گفت: تاکنون پرستاری در همدان به علت کرونا فوت نکرده است اما متاسفانه یکی از همکاران در "آی سی یو" بیمارستان قلب بستری شده و وضعیت خوبی ندارد.

رئیس سازمان نظام پرستاری همدان با بیان اینکه کمبود نیروی پرستار وجود دارد و تعدادی از همکاران نیز درگیری بیماری کرونا شده‌اند ادامه داد: مردم هم کمتر دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند و در نتیجه این موضوع باعث افزایش فشار کاری بر روی سایر همکاران شده است.

وی با بیان اینکه قبل از بیماری کرونا نیز با کمبود نیروی پرستار مواجه بودیم که در حال حاضر نیز این شرایط تشدید شده است ادامه دد: بیماری کرونا برای بسیاری از مردم عادی شده است، تا آنها نخواهند وضعیت بیماری کنترل نخواهد شد چراکه هرچه تلاش کنیم وقتی آمار با عدم توجه مردم بالا رود عملا کاری از پیش نخواهیم برد.

زرینی با اشاره به قول وزارت بهداشت در برگزاری آزمون استخدامی طی مردادماه امسال افزود: قرار است نیروهایی تبدیل وضعیت و تعدادی نیروی جدید به سیستم اضافه شوند.

وی با بیان اینکه گفته شده مطالبات پرستاران پرداخت می‌شود اما هنوز اتفاقی رخ نداده است ادامه داد: امیدوارم قول وزارت بهداشت محقق شود تا نیروهایی اضافه شوند و همکاران ما جان تازه‌ای بگیرند.

رئیس سازمان نظام پرستاری همدان با بیان اینکه متاسفانه فعلا وعده‌های داده شده محقق نشده و تنها خستگی کار پرستاران مشهود است گفت: مردم باید در این وضعیت بیشتر رعایت کنند.

وی افزود: کاش می‌شد افرادی که در خیابان ماسک نمی‌زنند ۱۰ دقیقه لباس پرستاری را در بیمارستان به تن کنند تا متوجه سختی کار و وضعیت بیماری کرونا بشوند. 

زرینی با اشاره به اینکه تا اوایل فروردین‌ماه با کمبود تجهیزات حفاظت فردی برای همکاران مواجه بودیم که در حاضر شرایط نسبتا بهتر شده است عنوان کرد: ماسک‌های تخصصی کمتر وجود دارد اما در مجموع وجود تجهیزات حفاظت فردی در بیمارستان بهتر شده است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول