اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اعمال افزایش پرداختی‌ها با هدف همسان‌سازی بازنشستگان/ گلایه مستمری‌بگیران از برخی خلأهای قانونی

همسان‌سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان از مطالبات مستمری‌بگیران بود که به نظر می‌رسد با افزایش ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومانی در حال تحقق است.

اعمال افزایش پرداختی‌ها با هدف همسان‌سازی بازنشستگان/ گلایه مستمری‌بگیران از برخی خلأهای قانونی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هفته گذشته بود که جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی مقابل اداره کل این سازمان در اصفهان تجمع کردند و خواستار پیگیری این قشر از جامعه شدند. اعتراض اصلی بازنشستگان در این تجمع عدم اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بود که پیش از این در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود.

طبق این طرح دولت موظف بود تا نسبت به همسان‌سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان اقدام کند که این موضوع در ابتدای سال با تخصیص اعتبار ۶ هزار میلیارد تومانی برای بازنشستگان کشوری و نیروهای مسلح اجرایی شد اما منابع مورد نیاز برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص نشد و اعتراض بازنشستگان را به دنبال داشت.

گلایه از افزایش ۱۵ درصدی مستمری در برابر تورم

اسداله کریمی از بازنشستگان شرکت پلی‌اکریل ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس عنوان کرد: مسؤولان در رسانه‌ها روی افزایش ۲۶ درصدی مستمری تأکید می‌کنند در حالی که این درصد افزایش تنها شامل افرادی می‌شود که حداقل مستمری را دریافت می‌کرده‌اند و مستمری سایر بازنشستگان ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است در حالی که نرخ تورم بسیار بالاتر از این میزان است.

بازنشسته کارخانه پلی‌اکریل ادامه داد: من با مدرک کارشناسی و گروه بالا در کارخانه شاغل بودم که با در نظر گرفتن سختی کار ۳۲ سال سنوات خدمت داشته‌ام اما در این طرح سابقه لحاظ نشده و میزان مستمری معیار قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: به همان نسبت که دریافتی من در زمان اشتغال بیشتر بوده حق بیمه بیشتری نیز از حقوقم کم شده و انتظار می‌رود میزان افزایش مستمری ارتباط منطقی با سوابق بیمه‌ای بازنشستگان داشته باشد و علاوه بر آن درصد افزایش مستمری باید امکان زندگی آبرومندانه را برای بازنشستگان فراهم کند در حالی که اعداد اعلام شده تناسبی با نرخ تورم ۴۱.۲ درصدی ندارد.

سید حسن هاشمی رییس هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران شهرستان اصفهان نیز پیش از این در نامه‌ای به مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با سلیقه‌ای دانستن این نوع از افزایش مستمری خواستار اجرای ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی شد که میزان افزایش مستمری‌های بازنشستگی را متناسب با افزایش هزینه‌های زندگی تعیین کرده است.

افزایش ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومانی مستمری علاوه بر افزایش سالانه

عبدالرسول آقاهادی در گفت‌وگو با خبرنگارفارس در اصفهان اظهار کرد: در ابتدای سال جاری افزایش ۲۶ درصدی حداقل مستری را شاهد بودیم و حداقل مستمری از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون تومان رسید.

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان افزود: افزایش مستمری در سایر سطوح ۱۵ درصد به اضافه مبلغ ثابتی حدود ۱۶۰ هزار تومان است و به طور میانگین مستمری بازنشستگی ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی بیان کرد: علاوه بر این افزایشی که در ابتدای سال اعمال شد مبلغی ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان با توجه به سوابق پرداخت بیمه و دستمزد محاسبه در فیش‌های حقوقی مرداد ماه اعمال خواهد شد و در طرح همسان‌سازی میزان مشارکت (سنوات خدمت و حق‌بیمه پرداختی) افراد در افزایش مستمری لحاظ شده است.

آقاهادی با بیان این که جزئیات این طرح هنوز به استان‌ها ابلاغ نشده اما اجزای آن قطعی است، خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح حداقل مستمری به حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد و علاوه بر آن افزایش حق تأمین مسکن و بن خرید خوار و بار را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/۶۳۱۱۳/ص۲۰/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول