اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| ناحیه نیشابور فاکتورهای لازم برای ارتقا به منطقه نفتی را ندارد

رئیس روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور گفت: شرکت فرآورده‌های نفتی ناحیه نیشابور فاکتورهای لازم برای تبدیل شدن به منطقه را ندارد.

فارس من| ناحیه نیشابور فاکتورهای لازم برای ارتقا به منطقه نفتی را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، مخاطبان در «فارس من» سوژه‌ای با عنوان «ناحیه نیشابور را به منطقه ارتقا دهید» را ثبت کرده و درخواست پیگیری آن را داشته‌اند.

رئیس روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور اظهار کرد: شرکت فرآورده‌های نفتی ناحیه نیشابور، فاکتورهای لازم برای تبدیل شدن به منطقه را ندارد.

فاطمه کاهی درخصوص علت‌های دیگر برای اینکه شرکت فرآورده‌های نفتی ناحیه نیشابور امکان ارتقا را ندارد، بیان کرد: تبدیل شدن ناحیه به منطقه طبق دستورالعمل‌های موجود ممنوع است به علاوه اینکه هر ناحیه برای تبدیل شدن به منطقه باید فاکتورهای دیگری را نیز داشته باشد.

وی اضافه کرد: از جمله این فاکتورها می‌توان به فاصله جغرافیایی، تعداد انبارها، حجم عملیاتی که در آن منطقه اتفاق می‌افتد، میزان مصرف درناحیه، جمعیت آن ناحیه، تعداد جایگاه و مواردی مانند این اشاره کرد که نیشابور فاقد این فاکتورها است.

کاهی ادامه داد: یک نکته دیگر را باید در نظر داشت که تبدیل یک ناحیه به منطقه نیاز به نیرو و تامین هزینه‌ دارد که با توجه به بحث چابک‌سازی و کوچک شدن، دولت مانع دیگری برای تبدیل شدن این ناحیه به منطقه است.

رئیس روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این شرکت کاهش نواحی و کوچک سازی است، ادامه داد: اینکه بخواهیم یک ناحیه را به منطقه تبدیل کنیم و  مناطق را در کشور افزایش دهیم با برنامه شرکت فرآورده‌های نفتی کشور تناقض دارد.

وی با اشاره به اینکه تقریبا در هر استانی یک منطقه وجود دارد مگر اینکه آن استان از لحاظ جغرافیایی بزرگ باشد، عنوان کرد: در استان خراسان بزرگ حدود چهار منطقه وجود دارد خراسان رضوی چون جزو استان‌های بزرگ کشور است سه منطقه دارد که در مشهد، تربت حیدریه و سبزوار قرار دارد.

کاهی یادآور شد: خراسان رضوی از نقطه نظر شرکت ملی پخش به سه منطقه خراسان رضوی، تربت حیدریه و سبزوار تقسیم می‌شود و شامل نواحی مرکزی – قوچان – نیشابور – تربت جام – درگز – سرخس – فریمان و تایباد است. شهرستانهای چناران – کلات -طرقبه وشاندیز-شهر فیروزه نیز تحت پوشش این منطقه است.

انتهای پیام/ 70045

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول