اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دستاوردهای الحشد الشعبی پس از 72 ساعت از آغاز عملیات «ابطال العراق»

از بین بردن پناهگاه‌ها و مخفی‌گاه‌های خطرناک داعش، پاکسازی ده‌ها روستا و چندین محور در محدوده عملیات «ابطال العراق» و فراهم ساختن زمینه برای بازگشت ساکنان آواره، از مهمترین دستاوردهای الحشد الشعبی پس از گذشت 72 ساعت از آغاز عملیات است.

دستاوردهای الحشد الشعبی  پس از 72 ساعت از آغاز عملیات «ابطال العراق»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در سومین روز از آغاز مرحله چهارم عملیات «ابطال العراق» (قهرمانان عراق) علیه بقایای داعش، سازمان الحشد الشعبی از مهمترین دستاوردهای خود طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

این در حالی است که فرماندهی عملیات مشترک عراق، امروز طی یک نشست امنیتی گسترده، با حضور فرماندهان نیروهای مسلح ،  امنیتی و الحشد الشعبی روند عملیات مذکور را بررسی کرد.

از سوی دیگر، «صادق الحسینی» از فرماندهان الحشد الشعبی در گفت‌وگو با «المعلومه» گفت: نیروهای الحشد الشعبی نتایج مهمی در این عملیات و طی گشت‌زنی در ۱۴ بخش در ۷۲ ساعت گذشته به دست آوردند. 

وی افزود طی این مدت، ۳ تروریست داعشی کشته و بیش از ۳۰ مخفی‌گاه آنها نابود و ده‌ها بمب خنثی شدند. در این عملیات، مناطق وسیعی به ویژه در بخش شمال و شمال شرق دیالی پاکسازی شد و این عملیات از این جهت که کلیه بخش‌هایی که بقایای داعش در آن فعالیت داشتند را شامل می‌شد، بسیار موفق‌آمیز بود.

الحسینی در ادامه گفت که در ادامه عملیات پاکسازی مناطق مذکور، عملیات‌هایی برای حفظ این دستاوردها از جمله بازاستقرار در برخی بخش‌های مهم برای پایان دادن به تحرکات بقایای داعش صورت خواهد گرفت.

پایگاه اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی نیز اعلام کرد که امروز (دوشنبه - ۱۳ ژوئیه)، تنها تیپ نخست این سازمان، ۳۶ کیلومتر مربع را در دیالی پاکسازی کرده است.

از سوی دیگر، فرماندهی الحشد الشعبی در استان دیالی، امروز گفت که، امنیت روستاهای واقع در مناطق شمالی المقدادیه (در ۴۰ کیلومتری) شمال شرق بعقوبه کاملا تامین شده و زمینه برای بازگشت آوارگان و ساکنان این روستاها فراهم شده است.

سرهنگ «احمد حسین السعدون» فرمانده تیپ ۲۴ در گفت‌‌‌‌وگو با «شفق نیوز» تصریح کرد: تیپ‌های الحشد الشعبی طی عملیات‌های ویژه موفق شدند امنیت ۳۶ روستا در مناطق حوض سنسل و حنبش در شمال شهرستان المقدادیه را کاملا تامین و این روستاها را پاکسازی کنند. مناطقی که ساکنان آنها طی جنگ با داعش در سال ۲۰۱۴، آواره شده بودند.

وی تاکید کرد: الحشد الشعبی ماموریت امنیتی و انسانی خود را برای تسریع بازگشت آوارگان انجام داده و در انتظار تکمیل گام‌های خدمات‌رسانی لازم برای بازگشت ساکنان این روستاها و از سرگیری فعالیت‌های کشاورزی آنها است.

السعدون توضیح داد که نیروهای الحشد الشعبی با هماهنگی یگان‌های امنیتی، طی عملیات ابطال العراق، مخفی‌گاه‌ها و پناهگاه‌های خطرناک داعش را نابود کردند.

نخستین مرحله عملیات گسترده «ابطال العراق» از روز سه شنبه (۱۳ خرداد) با سفر «مصطفی الکاظمی» به کرکوک با هدف پاکسازی این استان بعلاوه بخش‌هایی از صلاح‌الدین و دیالی از حضور هسته‌های داعش آغاز شد و تاکنون سه مرحله از آن با موفقیت به پایان رسیده و از صبح روز شنبه پیش (21 تیر)، مرحله چهارم آن به دستور «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر آغاز شده است.

هدف از این عملیات، تعقیب و گریز بقایای تروریست‌ها، برقراری امنیت و ثبات در استان‌ دیالی به اضافه پاکسازی و بازرسی نوار مرزی با جمهوری اسلامی ایران و ورود به عملیات ویژه در مناطقی که عناصر داعش از آن برای اجرای عملیات تروریستی و پناه گرفتن استفاده می‌کنند (مناطق حائل میان نیروهای فدرال و نیروهای پیشمرگه) اعلام شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول