اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

رها شدن وضعیت حجاب توسط 26 دستگاه فرهنگی

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه در سال‌های اخیرشاهد رها شدن وضعیت حجاب در جامعه بوده‌ایم و توجه خاص خصوصا از سمت دستگاه‌های متولی برای اصلاح این وضعیت صورت نگرفته است .

رها شدن وضعیت حجاب توسط 26 دستگاه فرهنگی

علی محمد اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به دلیل نام‌گذاری هفته جاری به عنوان هفته عفاف و حجاب گفت: عفاف و حجاب یکی از واجبات شرعی مسلمانان است که احترام و ارتقای شخصیت انسانی، کاهش فساد و ایجاد مصونیت و آرامش بین جوامع اجتماعی از جمله آثار و برکات فردی آن می‌باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حفظ شان و بنیاد خانواده، کاهش فساد اخلاقی، آرامش روانی جامعه، مصونیت از ناهنجاری‌های اجتماعی، حفظ سلامت نسل آینده، گرایش به معنویات و رشد فضائل اخلاقی نیز از جمله برکات اجتماعی گسترش حجاب و عفاف در جامعه است.

وی با اشاره به وجود 26 دستگاه متولی گسترش فرهنگ حجاب و عفاف، گلایه کرد: متاسفانه در سال‌های اخیرشاهد رها شدن وضعیت حجاب در جامعه بوده‌ایم و توجه خاص  خصوصا از سمت دستگاه‌های متولی برای اصلاح این وضعیت صورت نگرفته است که لازم‌ است برنامه‌ریزی‌های تخصصی برای این مسئله مهم در جامعه شود.

اقدامات عملی برای مبارزه با بدحجابی

اکبری در خصوص اقدامات عملیاتی مبارزه با بدحجابی، اظهار داشت: تبیین فرهنگ ناب و سبک زندگی اسلامی، ایجاد الگوهای صحیح پوشش مناسب، جلوگیری از تبلیغ پوشاک نامتعارف، نظارت جدی و موثر بر فضای مجازی، اشاعه الگوهای علمی و فرهنگی امروزی و جلوگیری از عادی شدن بدحجابی در فضای حقیقی و مجازی از جمله اقدامات مبارزه با بدحجابی در  جامعه است.

وی در خصوص برنامه‌های ستاد امر به معروف استان در سال جدید تصریح کرد: گروه‌های جهادی مطالبه‌گر عرصه حجاب و عفاف فعال شده و تمامی شهرستان‌ها نیز اقدام به فعال کردن تیم‌های تذکر لسانی کرده‌اند، همچنین  تقدیر از خواهران محجبه در سطح جامعه، سرکشی مستمر از مراکز تولید پوشاک اسلامی و فضاسازی محیط نیز در دستور کار این ستاد قرار گرفته است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اضافه کرد: خانواده‌ها نقش تاثیرگذاری در زمینه  تربیت، تذکیه، بارور نمودن جوانان و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه دارند که نیاز است پدرها و مادرها بیش از پیش به این موضوع توجه کنند.

انتهای پیام /68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول