اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تشکیل ۷ پرونده احتکار به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان در لاهیجان

فرمانده انتظامی لاهیجان با اشاره به پیگیری‌های پلیس برای جلوگیری از احتکار گفت: تعداد هفت پرونده احتکار با مبلغ ۴۱ میلیارد ریال در لاهیجان تشکیل‌شده که عوامل آن بازداشت‌شده‌اند.

تشکیل ۷ پرونده احتکار به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان در لاهیجان

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، سرهنگ قاسم جانعلی پور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پیگیری‌های پلیس برای جلوگیری از احتکار اظهار کرد: تعداد هفت پرونده احتکار با مبلغ ۴۱ میلیارد ریال در لاهیجان تشکیل‌شده که عوامل آن بازداشت‌شده و پیگرد قضایی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در موضوع دستگیری محتکرین حدود هفت نفر دستگیرشده‌اند، گفت: موضوع پرونده‌ها و احتکارهای انجام‌شده در زمینه خودرو، لوازم‌یدکی موتورسیکلت و اقلام خوراکی و بهداشتی بود که در دوران کرونا اقدام به احتکار کرده بودند.

فرمانده انتظامی لاهیجان با اشاره به کاهش ۹ درصدی سرقت در شهرستان لاهیجان بیان کرد: لاهیجان با توجه به گسترگی زیاد جزو شهرستان‌هایی است که بالاترین آمار سرقت را دارد که با تلاش‌های انجام‌شده، شاهد کاهش ۹ درصدی سرقت و رشد ۵۵ درصدی در دستگیری سارقین که بالغ‌بر سیصد نفر دستگیر شدند.

جانعلی پور با اشاره به فعالیت‌های پلیس در حوزه مواد مخدر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ‌بر ۴۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد که رشد ۳۴ درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم و همچنین در دستگیری باندهای قاچاق مواد مخدر نیز با رشد ۲۱۸ درصدی مواجه هستیم.

وی با اعلام اینکه شاهد رشد ۱۶۷ درصدی دستگیری معتادان متجاهر هستیم، تصریح کرد: ساماندهی تفرجگاه‌ها و طرح‌های سالم‌سازی دریا و اماکنی مانند بام سبز و باغ ملی و شیخ زاهد جزو اولویت‌های کاری همکاران بوده که اقدامات مناسبی در این زمینه انجام‌شده و با اراذل و معتادانی که نظم عمومی را بر هم می‌زدند به‌شدت برخورد شد.

فرمانده انتظامی لاهیجان با بیان اینکه سالانه هزاران نفربر اثر بی‌احتیاطی و تصادفات جان خود را از دست می‌دهند، گفت: در زمینه تصادفات درون‌شهری بالغ‌بر ۶۷ درصد کاهش تصادفات و در حوزه برون‌شهری کاهش ۲۰ درصدی در حوزه‌های برون‌شهری داشتیم.

جامعلی پور در ارتباط با کشف جسد درون کیسه گونی در تالاب سوستان بیان کرد: این موضوع مرتبط با قتل یک زن غیربومی بوده و پلیس آگاهی استان گیلان و شهرستان لاهیجان پیگیر این موضوع هستند که به‌زودی جزئیات خبر به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی درباره برخورد نامناسب برخی از کارمندان و کارکنان نیروی انتظامی با مردم و اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس افزود: هرزمانی که با برخورد نامناسب همکاران ما روبرو شدید علاوه بر تماس با سامانه ۱۹۷ ناجا می‌توانید به ما گزارش کنید تا با آن‌ها برخورد کنیم.

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول