اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش قابل توجه فروش گوشی‌های 5G در چین/توسعه انفجاری شبکه 5G

ماه گذشته میلادی 17.51 میلیون دستگاه گوشی 5G در بازار چین عرضه شده که نشان می‌دهد سهم گوشی‌های 5G از بازار مخابراتی این کشور در حال افزایش است.

افزایش قابل توجه فروش گوشی‌های 5G در چین/توسعه انفجاری شبکه 5G

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، داده‌های آکادمی اطلاعات و فناوری ارتباطات چین نشان می‌دهد ماه گذشته میلادی 17.51 میلیون دستگاه گوشی 5G در بازار این کشور عرضه شده است.

این آمار حاکی از آن است که سهم گوشی‌های 5G از کل گوشی‌های موبایل در چین از 46.3 درصد در ماه می به 61.2 درصد افزایش یافته است.

آمار آکادمی فناوری ارتباطات چین نشان می‌دهد که 105 نوع گوشی 5G در بازار چین عرضه می‌شود و در نیمه نخست سال 2020 معادل 63.6 میلیون گوشی 5G در این کشور به فروش رفته است.

مؤسسه مشاوره‌ای‌ بین‌المللی دیلویت، در گزارش ماه ژوئن خود اعلام کرد که عرضه گوشی‌های 5G در بازار چین به شکلی انفجاری رو به افزایش است و ساخت ایستگاه‌های مخابراتی در این کشور هم رو به گسترش گذاشته است.

این گزارش نشان می‌دهد که انتظار می‌رود چین شاهد شکل گرفتن موج نخست گسترش شبکه نسل پنجم باشد به گونه‌ای که پوشش این شبکه به طور مداوم در حال بالا رفتن بوده و قیمت گوشی‌های نسل پنجم نیز در حال کاهش هستند.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین پیشتر گفته بود که این کشور توسعه شبکه نسل پنجم  مخابرات را سرعت بخشیده و تا پایان سال جاری 600 هزار ایستگه مخابراتی 5G در این کشور ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول