اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

مهلت پرداخت بدهی حساب ذخیره ارزی تمدید نمی‌شود

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بدهکاران حساب ذخیره ارزی فقط تا پایان شهریورماه فرصت دارند اقساط سررسید شده خود را یا به صورت یکجا پرداخت کنند.

مهلت  پرداخت بدهی حساب ذخیره ارزی تمدید نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، سعید زرندی اظهار داشت: آیین نامه اجرایی ماده 20 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با هدف تسهیل بازپرداخت تسهیلات ارزی واحدهای تولیدی اصلاح شد.

وی فزود: آیین نامه ماده 20 در پایان سال گذشته و با توجه به شرایط اقتصادی کشور و با دریافت نظرات بخش های مختلف به ویژه تشکل های بخش خصوصی در مورد چالش ها و مشکلات بازپرداخت تسهیلات ارزی اصلاح و تصویب شد.

وی گفت: طبق مهلت تعیین شده در این آیین نامه، بدهکاران فقط تا پایان شهریور سال جاری فرصت دارند اقساط سررسید شده خود را یا به صورت یکجا پرداخت کرده و یا در صورت عدم امکان پرداخت اقساط سررسید شده به صورت یکجا، با درخواست از بانک عامل نسبت به تقسیط بدهی حداکثر تا 4 سال در اقساط شش ماهه اقدام کنند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: واحدهای تولیدی بدهکار در فرصت باقی مانده برای بهره مندی از مفاد مصوبه اخیر به سرعت اقدام کرده و مشکل چند ساله بازپرداخت تسهیلات ارزی خود را مرتفع کنند.

زرندی گفت: مهلت های مقرر در این آیین نامه به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد و بدهکارانی که تا تاریخ 31 شهریور 99 برای استفاده از مزایای این آیین نامه مراجعه نمی کنند، موظفند بدهی خود را یا به صورت ارزی طبق قرارداد با بانک عامل پرداخت کرده و یا با ارایه درخواست به بانک عامل مانده بدهی ارزی خود را که شامل اقساط سررسید شده و آتی، اصل، سود و وجه التزام تاخیر تادیه دین است، با نرخ بازار ثانویه ارز اعلامی بانک مرکزی تبدیل به ریال کرده و طی چهار سال با اقساط شش ماهه و با نرخ سود 18 درصد تسویه کنند.

وی افزود: در این بخش نیز بدهی تبدیل شده به ریال تا زمان تسویه مشمول نرخ سود هجده درصد(18 درصد) است و عدم پرداخت اقساط در موعد مقرر مشمول وجه التزام تاخیر تادیه دین شامل نرخ سود 18 درصد به علاوه جرایم موضوع آیین نامه اجرایی وصول مطالبات غیر جاری موسسات اعتباری(ریالی و ارزی) خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول