اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

ورزشکارانی مدعی که باید اصول را بیاموزند/ لزوم برخورد با سلبریتی‌های قانون‌شکن

رفتار ملی‌پوش ووشو در خصوص رفتن به مجموعه ورزشی انقلاب و ممانعت از حضور او حاشیه‌هایی را به دنبال داشت اما نباید این نکته را فراموش کرد که اجرای قانون برای همه یکسان است.

ورزشکارانی مدعی که باید اصول را بیاموزند/ لزوم برخورد با سلبریتی‌های قانون‌شکن

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سهیلا منصوریان ملی‌پوش ووشوی ایران چندی قبل راهی مجموعه ورزشی انقلاب شد تا تمریناتش را پیگیری کند اما نگهبانان مجموعه این اجازه را به وی ندادند چرا که تاریخ انقضای کارت این ورزشکار به پایان رسیده بود.

اینجا پایان ماجرا نبود و این ووشوکار کشورمان با انتشار فیلمی در صفحه شخصی خود، به این موضوع اعتراض کرد. معدودی نیز از وی حمایت کردند؛ این در حالیست که کارمندان مجموعه انقلاب طبق قانون با این ورزشکار روبرو شده و به وظیفه خود عمل کرده‌اند. با توجه به اینکه مجموعه انقلاب برای ورود عموم آزاد نیست و باید برای تردد کارت مجموعه را در اختیار داشت، کارمندان مجموعه مقابل در ورودی تمامی کارت‌ها را چک می‌کنند و در صورت تایید اجازه ورود به افراد داده می‌شود.

سهیلا منصوریان با انتشار این فیلم به این موضوع توجه نکرده که نگهبانان ورودی مطابق وظیفه اجازه ورود نداده‌اند و وی به عنوان ورزشکار می‌توانست از طریق مراجع رسمی اقدام به تمدید کارت خود کند.

در این ماجرا و ده ها نمونه دیگر که این روزها در ورزش متداول شده، موضوع حائز اهمیت این است که پیروی از قانون، ورزشکار و غیرورزشکار نمی‌شناسد. همه به عنوان شهروند موظفند به قوانین پایبند باشند. اگر این شهروند قهرمان المپیک و جهان باشد یا یک شهروند معمولی، تفاوتی ندارد. به نظر می‌رسد برخی ورزشکاران و سلبریتی‌ها با استفاده از شهرت خود در تلاش برای دور زدن قانون هستند و این موضوع به عادت تبدیل شده که بایستی با آن برخورد جدی صورت گیرد.

در تمامی کشورها در صورت تخلف، با ورزشکار همانند سایر افراد جامعه برخورد می‌شود که در خبرهای منتشر شده این موارد را به وفور دیده‌ایم. در صورت تخلفات رانندگی، زد و خورد، استفاده از رانت ها و ... اگر توسط هر ورزشکاری صورت بگیرد، طبق قانون با فرد متخلف برخورد می‌شود. بنابراین، به نظر می‌رسد این ورزشکار کشورمان می‌توانست به جای انتشار فیلم و به جنجال کشیدن ماجرا، حق را به نگهبان مجموعه می‌داد که سعی در برقراری نظم و امنیت داشت.

ورزشکاران الگوی جوانان محسوب می‌شوند و خیلی از فرزندان این سرزمین ممکن است با این علائقی که به یک ورزشکار یا هنرمند خاص دارند، حتی رشته آنها را دنبال کنند. فراموش نکنیم ورزشکاران و قهرمانان کشورمان الگوی خیلی از فرزندان این آب و خاک هستند و باید در درجه اول، بیاموزند که قانون گرا باشند؛ در غیر اینصورت، ضروری است که با آنها برخورد جدی صورت گیرد تا مانع از شکل گیری یک عرف ناپسند شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول