اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

تصویب آیین‌نامه پرداخت کمک معیشت ماهانه به گروهی از جانبازان و آزادگان

هیئت دولت به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، آیین نامه اجرایی مربوط به پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد را به تصویب رساند.

تصویب آیین‌نامه پرداخت کمک معیشت ماهانه به گروهی از جانبازان و آزادگان

به گزارش خبرگزاری فارس، هیات وزیران در جلسه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران، آیین نامه اجرایی بند (ب) تبصره (۱۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، موضوع پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد را تصویب کرد.

به موجب آیین نامه فوق، معسر به جانباز و آزاده غیر حالت اشتغال که فاقد درآمد و شغل بوده و هیچگونه خدمات و تسهیلاتی بابت اشتغال از دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی غیردولتی دریافت نکرده باشد، اطلاق می شود.

 مشمولان این آیین نامه برای برخورداری از کمک معیشت موظفند اصل تقاضا نامه مربوط و اقرارنامه محضری مبنی بر فاقد شغل و درآمد بودن را به بنیاد شهید و امور ایثارگران محل پرونده خود ارایه نمایند و بنیاد نیز موظف است به منظور برقراری کمک معیشت، اقدامات لازم را به عمل آورد.

گفتنی است، در صورتی که جانباز و آزاده دارای اموال قابل بهره‌برداری برای اشتغال و کسب درآمد باشند، با تشخیص بنیاد مشمول این آیین‌نامه نمی‌باشند.

هم چنین، جانبازان یا آزادگانی که از صندوق‌های بیمه و بازنشستگی یا مستمری استفاده می‌کنند و یا بانوان جانباز و آزاده‌ای که از همسر خود نفقه دریافت می‌کنند،‌ مشمول این آیین‌نامه نمی‌باشند.

به موجب این آیین نامه، بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است ظرف سه ماه نسبت به تدوین شیوه نامه مرتبط برای مشمولان این آیین نامه بر اساس درصد جانبازی، شرایط سنی، بیماران صعب العلاج و معلولین دارای محدودیت های جسمی حرکتی و ضایعات غیرجانبازی که با تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد قادر به کار نمی‌باشند، اقدام نماید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول