اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازداشت گسترده شهروندان فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست در کرانه باختری

نظامیان صهیونیست امروز نیز در بحبوحه شیوع موج دوم کرونا در سرزمین‌های فلسطینی با یورش به مناطق مختلف کرانه باختری شماری از جوانان و چند آزاده فلسطینی را بازداشت کردند.

بازداشت گسترده شهروندان فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست در کرانه باختری

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی با وجود اینکه شهرها و شهرک‌های کرانه باختری به دنبال شیوع موج دوم کرونا بسته شده است، دست از حملات خود به مناطق مختلف آنجا برنداشته و شماری دیگر از شهروندان فلسطینی را بازداشت کردند.

بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، منابع محلی گفتند: «نظامیان رژیم اشغالگر امروز دوشنبه سه آزاده فلسطینی اهل شهرک عرابه در جنوب غرب جنین در شمال کرانه باختری را با حمله به خانه‌هایشان و به هم ریختن و شکستن اسباب و اثاثیه آن، مجددا بازداشت کردند».

در «بیت لحم» در جنوب کرانه باختری هم ماموران صهیونیست چند شهروند از جمله یک آزاده فلسطینی را با حمله به اردوگاه «الدهیشه» بازداشت کردند.

حمله نظامیان صهیونیست به این اردوگاه به درگیری با شهروندان مواجه شد که در پی آن نظامیان صهیونیست با بمب صوتی و گاز اشک‌آور به سمت فلسطینی‌ها یورش بردند.

یک آزاده و یک شهروند دیگر فلسطینی هم امروز در شهرک تقوغ در بیت جالا در غرب بیت لحم بازداشت شد.
شهر «الخلیل» در جنوب کرانه باختری هم امروز شاهد حمله نظامیان رژیم اشغالگر بود که با حمله به خانه‌های شهروندان فلسطینی دو جوان را بازداشت کردند.

به گفته منابع فلسطینی یورش نظامیان رژیم اشغالگر به کرانه باختری و به خصوص شهرهای بیت لحم و الخلیل که در وضعیت قرنطینه برای مقابله با کرونا هستند، سلامت جان شهروندان را تهدید می‌کند، زیرا مردم نسبت به وجود موارد ابتلا به کرونا در میان نظامیان صهیونیست هم نگران هستند.

ورود غیرقانونی ده‌ها صهیونیست به مسجد الاقصی

از سوی دیگر گروه‌هایی از شهرک نشینان صهیونیست هم امروز با پشتیبانی پلیس رژیم صهیونیستی و یک خاخام تندرو  از باب المغاربه وارد صحن‌های مسجد الاقصی شدند و پس از انجام اقدامات تحریک آمیز و انجام آداب تلمودی در آنجا از باب السلسله خارج شدند.

در شهر قدس اشغالی هم شهرداری رژیم اشغالگر یک شهروند را مجبور به تخریب منزل مسکونی خود در محله بئر ایوب در شهرک سلوان کرد.

 

 

بر اساس آمارها از اوایل سال جاری میلادی ۳۱ باب منزل مسکونی فلسطینی‌ها و ۱۱ تاسیسات غیرمسکونی آنها در قدس توسط رژیم اشغالگر تخریب شده است که این اقدامات در چارچوب سیاست نظام‌مند رژیم اشغالگر برای تسلط بر قدس و یهودی‌سازی آن صورت می‌پذیرد.


انتهای پیام/.الهام موذنی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول