اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شناسایی 3654 دستگاه ماینر در برق تبریز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از شناسایی 3 هزار و 654 دستگاه ماینر و 140 فقره انشعاب غیرمجاز نامشهود خبر داد.

شناسایی 3654 دستگاه ماینر در برق تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عادل کاظمی از شناسایی 3 هزار و654 دستگاه ماینر و 140 انشعاب غیرمجاز نامشهود طی سال 98 خبر داد و اظهار داشت: بیشترین برق‌های غیرمجاز به ترتیب در حوزه‌ امور برق اندیشه، باغمیشه و قراملک شناسایی شده‌اند. دستگاه‌های ماینر جمع‌آوری شده در این مدت به میزان 134 هزار و 179 کیلووات ساعت برق غیرمجاز مصرف کرده بودند.

وی همچنین از شناسایی 548 دستگاه تولید ارز دیجیتال (ماینر) و 42 انشعاب غیرمجاز نامشهود در سال 99 خبر داد و متذکر شد: بیشترین ماینرهای غیرمجاز شناسایی شده طی سه ماهه نخست سال 99، به ترتیب در حوزه‌ امور برق ائل‌گلی، قراملک و اسکو کشف شده‌اند. دستگاه‌های ماینر شناسایی شده طی این مدت، به میزان 23 هزار و 674 کیلووات ساعت برق غیرمجاز مصرف کرده بودند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، تشکیل اکیپ‌های ویژه جهت بررسی میدانی و شناسایی محل‌های نصب ماینر، هماهنگی با مراجع قضایی و اخذ مجوز جهت ورود به مراکز استقرار ماینر، تقویت اکیپ برق‌های غیر مجاز ( از طریق شناسایی پیمانکار) و آموزش و ایجاد حساسیت در همکاران بهره‌برداری و ماموران قرائت سنگین امورها جهت شناسایی و مستندسازی مراکز استقرار ماینر را از اقدامات شرکت توزیع نیروی برق تبریز در زمینه‌ برخورد با شناسایی مراکز تولید ارز دیجیتال دانست.

کاظمی با اشاره به اینکه دستگاه‌های ماینر مورد استفاده در ایران اکثراً دست دوم یا ماینرهای نسل اولی و ابتدایی هستند که مصرف برق آنها دو برابر ماینرهای جدید است، گفت: میزان مصرف دستگاه‌های جدید ۱.۲ کیلووات ساعت و میزان مصرف دستگاه‌های قدیمی ۲.۴ کیلووات ساعت است. به عبارت دیگر ماینرهای مورد استفاده در ایران ماهانه در حدود ۸۶۴ کیلووات ساعت بیشتر برق مصرف می‌کنند.

به گفته‌ی وی؛ در صورت استفاده غیرمجاز مشترکین از انرژی برق جهت استخراج رمز ارز مطابق قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز آب، برق، تلفن، گاز و فاضلاب مصوبه‌ سال 1396 رفتار خواهد شد و متقاضیان استفاده از ماینر باید به صورت قانونی درخواست دهند. بهای تعرفه‌ این متقاضیان به ازای هر کیلووات ساعت 9 هزار و 650 ریال محاسبه می‌شود و به‌منظور مدیریت مصرف برق در ایام گرم (ابتدای خرداد تا پایان شهریور) بهای هر کیلووات ساعت با ضریب دو و در هشت ماهه دیگر با ضریب نیم  محاسبه و دریافت می‌گردد.

تبدیل 696 انشعاب غیرمجاز به انشعاب قانونی 

کاظمی در تشریح عملکرد شرکت در حوزه‌ شناسایی و جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز در سال 98 یادآور شد: طی این مدت، 2 هزار و 793 مورد برق غیرمجاز شناسایی و از این تعداد، 696 مورد با درخواست مشتریان به انشعاب قانونی تبدیل شد. از این تعداد، 264 فقره دستکاری و سوءاستفاده‌ شده بودند.

وی در تشریح برنامه‌‌‌های برق تبریز در سال 99 در رابطه با برق‌های غیرمجاز اذعان داشت: در سال‌جاری قطع و جمع‌آوری کلیه‌ برق‌های غیرمجاز در دستور کار شرکت قرار گرفته است و پاکسازی کلیه مناطق تحت پوشش این شرکت براساس برنامه مذکور با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان و مشترکان محترم برای بهره‌مندی از نعمت برق در مصارف خانگی، تجاری و صنعتی خود حتما نسبت به اخذ انشعاب قانونی اقدام کنند همچنین از شهروندان مسوولیت‌پذیر درخواست داریم در صورت مشاهده‌ و اطلاع از هرگونه مصرف برق غیرمجاز، مراتب را به شماره 121 (فوریت‌های برق) گزارش دهند.

انتهای  پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول