اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

شهردار رشت استیضاح می‌شود

در جلسه علنی شورای شهر رشت که به‌منظور بررسی طرح سؤال از شهردار رشت برگزار شد اعضای شورا از پاسخ‌های ناصر حاج محمدی شهردار رشت قانع نشدند و به‌زودی جلسه استیضاح شهردار رشت برگزار می‌شود.

شهردار رشت استیضاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در یک‌صد و پنجاهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به بررسی موضوع طرح سؤال از شهردار رشت در این جلسه اظهار کرد: طرح سؤال حق قانونی اعضای شورا است و هر زمان اعضای شورا پیرامون موضوعی ابهاماتی داشته باشند می‌توانند با طرح سؤال آن را بررسی و برطرف کنند.

ابلاغ طرح سؤال به شهردار
اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه بنده به‌عنوان یک هماهنگ‌کننده هستم، افزود: بنده نیز موظف هستم تا تمامی تذکرها و طرح سؤالات را به شهردار رشت ابلاغ کنم و شهردار نیز بر اساس قانون باید طی مدت‌زمان ده روز پاسخگوی سؤالات مطرح‌شده باشد.

انتقاد از وضعیت آرامستان پیرمُلا 
عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با ابراز گلایه از شیوع مجدد کرونا اظهار کرد: باید مراقبت‌های بهداشتی را جدی بگیریم و متأسفانه ازلحاظ بُعد فرهنگی آگاهی‌رسانی خوبی دراین‌باره به شهروندان انجام نمی‌شود و انتظار داریم سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت به این مهم بیشتر بپردازد.

کشف گوشت فاسد در رشت
بهراد ذاکری با اشاره به کشف چندین تُن گوشت فاسد دریکی از فروشگاه‌های رشت افزود: صحت‌وسقم این مطلب  باید بررسی شود.

وی با انتقاد از وضعیت آرامستان پیر مُلا واقع در پیر بازار رشت تصریح کرد: متأسفانه پروتکل‌های بهداشتی در حین تدفین اموات در این آرامستان مراعات نمی‌شود و بارها از این بابت شاهد اعتراضاتی بودیم  و این موضوع ممکن است سلامت عمومی را به مخاطره بیندازد.

تجمیع دکل‌های مخابراتی در رشت
ذاکری با اشاره به لایحه ارسالی شهرداری رشت مبنی بر تجمیع دکل‌ها مخابراتی در سطح شهر رشت تصریح کرد:
در سال ۹۵ موضوع تجمیع این  دکل‌ها  موردمطالعه قرار گرفت و با توجه به اینکه  آنتن‌های  موبایل در بسیاری از مکان‌های سطح شهر قطع می‌شود با تجمیع این دکل‌ها، آنتن دهی بهتری به شهروندان ارائه می‌شود.

اعضای شورای شهر رشت با لایحه تجمیع دکل‌های مخابراتی در سطح شهر موافقت کردند.

شهردار رشت نیز پس از حضور در جلسه شورا به‌منظور پاسخگویی به موضوع طرح سؤال اظهار کرد: نخستین سؤالی که اعضای شورا در این مرحله از طرح سؤال مطرح کرده‌اند پیرامون پروژه گیل لند است و برخی از اعضای شورا معتقدند که زمین این پروژه هنوز به نام شهرداری رشت سند مالکیت صادر نشده است و این در حالی است که بر اساس حکمی که از سوی دستگاه قضا پیرامون مالکیت این زمین به نفع شهرداری رشت صادرشده است مراحل انتقال سند در مراحل پایانی قرار دارد.

آورده شهرداری رشت در پروژه گیل لند بر اساس کاربری فعلی محاسبه شد
ناصر حاج محمدی در پاسخ به ابهامات مطرح‌شده درباره قیمت زمین پروژه گیل لند افزود: آورده شهرداری در این پروژه بر اساس قیمت روز زمین و بر اساس کاربری فعلی محاسبه‌شده است.

وی به محاسبه عوارض ساخت و  تغییر کاربری در  پروژه گیل لند اشاره کرد و گفت: محاسبات عوارض با تمام نقشه‌ها، جداول فنی و غیره و بر اساس عوارض سال ۹۹ انجام‌شده و قیمت پی این زمین در حال حاضر و بر اساس مصوبه شورا ۱۰ هزار و شش‌صد تومان است.

شهردار رشت با اشاره به تغییر سهم شهرداری رشت از کل پروژه گیل لند بیان کرد:  تعیین قدرالسهم شهرداری رشت در این پروژه  با حضور رئیس شورا و ریاست کمیسیون عمران شورای رشت انجام‌شده است.

حاج محمدی به مناقصه سازمان پسماند شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: این مناقصه باهدف افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی انجام شد و شرکت خانه گستر گیل تنها شرکتی بود که در این مناقصه شرکت کرد.

قیمت مطرح‌شده در مناقصه کارخانه کود آلی غیرمجاز اعلام شد

وی با تأکید بر اینکه حراست شهرداری رشت نظریه کمیته فنی و بازرگانی را درباره این مناقصه بررسی کرده است، افزود: سازمان بازرسی نیز به این مناقصه ورود کرده و به دلیل دورکاری کارشناسان سازمان در زمان برگزاری مناقصه حضور نداشتند اما درنهایت در تاریخ یکم خرداد سال جاری سازمان بازرسی قیمت این مناقصه را غیرمجاز اعلام کرد.

تهاتر با تأمین اجتماعی برای پرداخت حق بیمه معوقه

شهردار رشت پیرامون سؤالی مبنی بر تأخیر در پرداخت حق بیمه کارکنان شهرداری رشت گفت: این موضوع پیش از حضور بنده در این جایگاه نیز مطرح بوده است و اخیراً از این بابت با مدیرکل تأمین اجتماعی کشور جلساتی برگزارشده که  امیدواریم با همراهی محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و مدیرکل تأمین اجتماعی کشور و با انجام تهاتر این مشکل برطرف شود.

 حاج محمدی با تأکید بر اینکه شهرداری رشت تمامی مطالبات کارکنان را پرداخت کرده است، بیان کرد: شهرداری رشت تمامی مطالبات معوقه کارکنان را پرداخت کرده است و هیچ معوقه‌ای در حال حاضر از این بابت وجود ندارد.

ممانعت از انعقاد قراردادهای سفید امضا

وی با بیان اینکه قراردادهای سفید امضا با کارگران شرکتی شهرداری رشت منعقد نمی‌شود، افزود: پس از حضور بنده در جایگاه شهردار رشت اجازه انجام چنین اقدامی را به هیچ‌کدام از شرکت‌های پیمانکاری نداده‌ام و از این کار ممانعت می‌کنم.

شهردار رشت به مباحثی پیرامون توهین کردن به برخی از کارکنان شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: این اقدام هرگز انجام‌نشده است و ارتکاب آن را  شایسته جایگاه شهردار نمی‌دانم.

عزل و نصب‌ها باهدف بهره‌مندی از توانمندی مدیران شهرداری

وی پیرامون عزل و نصب‌های اخیر در شهرداری رشت افزود: برخی از عزل و نصب‌ها به‌واسطه انتصاباتی بوده که پیش از حضور بنده و خارج از چارت انجام‌شده است و همچنین برخی از این عزل و نصب‌ها نیز باهدف شایسته‌سالاری و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های افراد در جایگاه‌های کلیدی شهرداری است‌.

شهردار رشت در پاسخ به سؤالی مبنی بر عدم توجه به وضعیت آرامگاه شهدای گمنام در مسکن مهر رشت بیان کرد: به دلیل عدم ابلاغ بودجه مصوب توسط شورا این مهم تاکنون به سرانجام نرسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه پس از پاسخگویی شهردار رشت به سؤالات مطرح‌شده، اظهار کرد: اعضای شورا پیرامون سرمایه‌گذاری بافکر باز نگاه می‌کنند و در پروژه گیل لند مجموعه‌ای از هتل، سالن کنسرت و غیره در نظر گرفته‌شده است که با توجه به تناقض‌هایی که پیرامون برخی از کاربری‌های هم‌جوار وجود دارد اما بازهم اعضای شورا تلاش خود را به‌منظور اجرایی شدن آن به کار گرفتند.

سید امیرحسین علوی به شرکت برنده در مناقصه پروژه گیل لند اشاره کرد و گفت: در تاریخ ۱۲ اسفند سال ۹۸ شرکتی با سرمایه ثبتی ۱۰ میلیارد تومان برنده مناقصه ۲ هزار میلیارد تومانی شهرداری رشت شده است و عرفان و حامد میر محمد لو که در این مناقصه حضور دارند در برخی دیگر از پروژه‌ها نیز به‌عنوان مشاور حضور دارند، اما بر اساس قانون مصوب نباید  افرادی که به‌عنوان مشاور در شهرداری مشغول خدمت هستند  در چنین مناقصه‌هایی شرکت‌کننده و ذینفع باشند.

سهم اندک شهرداری رشت از مجموعه‌های تجاری گیل لند

وی با بیان اینکه سهم شهرداری رشت از سوددهی پروژه گیل لند بسیار اندک است، افزود: پروژه گیل لند تجاری است و متأسفانه سهم شهرداری رشت تنها ۵۵ درصد و فقط از پارک آبی محاسبه‌شده است و این در حالی است که قدرالسهم شهرداری رشت در مجموعه‌های تجاری این پروژه ازجمله هتل، پارکینگ و غیره بسیار اندک محاسبه‌شده است.

عدم بهره‌برداری مناسب از اعتبارات اختصاص‌یافته به سراوان 

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت نامطلوب سراوان اظهار کرد: در دی‌ماه سال گذشته ۳۱ میلیارد تومان به‌منظور ساماندهی وضعیت چندین پروژه مربوط به سراوان اختصاص یافت که متأسفانه به‌خوبی از این اعتبار بهره‌برداری نشد.

حجت جذب با بیان اینکه برای خرید برخی از تجهیزات موردنیاز به‌منظور بهبود وضعیت سراوان نیز شهرداری رشت به‌خوبی عمل نکرد، افزود: در حال حاضر به‌واسطه سهل‌انگاری شهرداری رشت، تجهیزاتی که می‌توانستیم باقیمت کمتری برای سراوان  خریداری کنیم بسیار افزایش‌یافته است و این کم‌کاری شهرداری رشت به بیت‌المال ضرر و  زیان فراوانی وارد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت  با اشاره به اینکه شهردار رشت و اعضای شورا نباید بداخلاقی کنند، گفت: تمامی این قیل‌وقال‌ها برای رضایت مردم است و انتظار دارم هر نتیجه‌ای که در این جلسه رقم می‌خورد موجب رقم خوردن بداخلاقی‌ها نباشد.

حاجی پور با تأکید بر اینکه شورا به معنای اکثریت است، افزود: هر نتیجه‌ای که در جلسه طرح سؤال رقم خورد همه باید کمک کنیم و با توجه به اینکه شورای پنجم رشت فقط یک سال دیگر فرصت در اختیار دارد باید تمام توان خود را برای بهبود وضعیت شهر به کار بگیریم.

چهار عضو شورا از پاسخ‌های شهردار رشت قانع شدند و ۶ عضو شورا از پاسخ‌های شهردار رشت قانع نشدند و با این نتیجه چهارشنبه هفته جاری جلسه استیضاح شهردار رشت برگزار می‌شود.

محمدحسن علیپور غائب جلسه بررسی طرح سؤال از شهردار رشت بود.

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول