اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

شاه کلیدی برای حل مسایل کلیدی

رهبر فرزانه انقلاب در یک آسیب شناسی دقیق از وجود مشکلات اساسی با تاکید مجدد بر فضای جریانات سیاسی کشور و وجود دو کلان دیدگاه در نحوه اداره کشور شاه کلید حل مسایل کلیدی کشور را در روحیه‌ خوداتکایی و اعتماد به‌نفس ملی یاد می کند.

شاه کلیدی برای حل مسایل کلیدی

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، علی خضریان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در یادداشتی که متن آن را در اختیار فارس قرار داده است، با اشاره به بیانات رهبر معظّم انقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس یازدهم، دوگانه واقعی جاری در کشور را دوگانه تفکر خوداتکایی و امید به خارج از کشور دانست.

متن کامل این یادداشت را در ادامه می‌خوانید:

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری نمایندگان مجلس یازدهم جدای از استفاده ایشان از تعابیر کم سابقه همچون «از قوی ترین و انقلابی ترین مجالس پس از انقلاب» که برای بنده و همه همکارانم در مجلس باعث افتخار و البته مسئولیت آور است، توجه به حل مسایل کلیدی کشور در حوزه اقتصادی را از مجلسی که طبق فرمایش ایشان مجلس امید و انتظار مردم است، مطالبه کردند و مسایلی از قبیل تولید، اشتغال، مهار تورم، مدیریت نظام پولی و مالی و عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت را از مصادیق مسایل مهم دانستند که می بایست اولویت مجلس براساس آنها شکل بگیرد.

رهبر فرزانه انقلاب اما در یک آسیب شناسی دقیق از وجود مشکلات اساسی در مسایل مهمی که یاد کردند با تاکید مجدد بر فضای جریانات سیاسی کشور و وجود دو کلان دیدگاه در نحوه اداره کشور شاه کلید حل مسایل کلیدی کشور را برخلاف جریان غربگرا که به صورت علنی اعلام کرده است بلد نیست کشور را بدون امید بستن به کدخدا اداره کند، در روحیه‌ی خوداتکایی و اعتماد به‌نفس ملی یاد می کند و مشکلات موجود را نتیجه کم توجهی جریان مذکور می دانند.

واقعیت این است که نگارنده معتقد است که مدت هاست رقابت اصلی سیاسی در ایران با انقضای دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی حول همین دوگانه ای که رهبری معظم از آن یاد کردند شکل گرفته است و دعوای اصلی در محیط اجتماعی نیز حول همین دو دیدگاه در حال رقم خوردن است که موضع رهبری در رقابت میان این دو جریان واضح و شفاف است و دقیقا از همین منظر شاهدیم که با توجه به غلبه روحیه‌ی خوداتکایی و اعتماد به‌نفس ملی در مجلس یازدهم و نه گرایشات سیاسی منسوخ شده به یکی از دو جریان سیاسی چپ و یا راست گذشته ایشان نسبت به این مجلس از تعبیر قوی ترین و انقلابی ترین مجالس پس از انقلاب استفاده کردند.

با این مقدمه می خواهم به این نکته مهم تاکید کنم که این موضوع آنجایی اهمیت پیدا می کند که همچنان برخی نخبگان سیاسی ایران به دلیل اینکه دچار بیماری «ماندن در گذشته» هستند، همچنان تکلیف خود را در این دوگانه واقعی اجتماعی مشخص نکرده اند و به همین دلیل امکان گفتگوی اجتماعی از آنها سلب شده است و سخن آنها در جامعه فاقد بازخورد و اقبال گسترده می باشد.

لذا به نظر می رسد آنچه از فرمایشات رهبری می توان نتیجه گرفت توجه به این شاه کلید اساسی جهت به میدان آوردن ظرفیت های معنوی کشور در کنار ظرفیت های مادی است. ظرفیتی که در همین بحران کرونا ثابت کرد امکان افزایش چندین برابری ظرفیت های مادی را داراست و عموم مردم و جوانان را پشت سر مجموعه‌های درمانی به عنوان مبارزان صف مقدم مبارزه با کرونا قرار داد تا به اشکال گوناگون در انجام کمک به جامعه به میدان بیاورد تا از آلام خانواده های ضعیف و مستضعف بکاهد؛ ظرفیتی که با هیچ یک از محاسبات علمی رایج در دنیا قابل تفسیر نیست.

لذا مجلس یازدهم در صورتی می تواند در مسیر موفقیت و حل مسایل کلیدی کشور گام های موثری بردارد که با خوب ماندن و در کنار مردم ماندن بتواند ظرفیت های معنوی جامعه را به خدمت بگیرد و مشکلات کشور را نه تنها در تعامل با دولتمردان که با کمک عموم جامعه برطرف کند. چرا که مردم در زمان های مختلف و در مصداق اخیر آن در بدرقه‌ی شهید قاسم سلیمانی ثابت کردند که به جهاد در راه خدا و در میدان مقاومت اعتقاد دارند و در صورتی که فردی همچون قاسم سلیمانی با نیت خالصانه در این میدان وارد شود و اقتدار ملی ایران را به رخ دشمنان بکشد وی را تا پای جان همراهی می کنند و به مظهر چنین روحیه ای احترام می گذارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول