اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تدوین طرح‌هایی برای تولید انواع محصولات کشاورزی در سمنان

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان گفت: طرح‌های خوبی برای کشت و تولید انواع محصولات کشاورزی و فرآوری کالاهای خام در این استان تدوین شده است.

تدوین طرح‌هایی برای تولید انواع محصولات کشاورزی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منصور قدرتی عصر امروز در حاشیه بازدید معاون استاندار سمنان از مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان اظهار کرد: در یک سال گذشته، هزاران نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان در قالب طرح‌های برون‌سپاری و درسی در دوره‌های آموزشی مرکز تحقیقات کشاورزی استان شرکت کردند.

او گفت: این مرکز دارای ظرفیت‌های مهم علمی و تخصصی است که دانشجویان و مهارت‌آموزان در بخش‌های مختلف کشاورزی می‌توانند از آن بهره ببرند.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان ادامه داد: تولید علم با تکیه بر شرایط موجود آب و هوایی، اصلی انکارناپذیر برای توسعه بخش کشاورزی در استان سمنان است.

قدرتی بیان کرد: بهره‌وری و اصلاح الگوی مصرف آب از راهبردهای مهم برای تولید در بخش کشاورزی است که این مرکز نسبت به اجرای این طرح‌ها دغدغه دارد.

او اضافه کرد:‌آزمایشگاه و کتاب‌های تخصصی مرکز تحقیقات استان برای کشت علمی محصولات کشاورزی ممتاز و دارای شاخص‌های استاندارد کشوری است.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان گفت: این مرکز با برخورداری از ظرفیت‌های متنوع، طرح‌های خوبی برای کشت و تولید انواع محصولات کشاورزی و فرآوری کالاهای خام دارد که مسؤولان دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها می‌توانند از این منبع غنی به نحو شایسته استفاده کنند.

تولید محصولات کشاورزی با تکیه بر رویکردهای علمی

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان هم گفت: تولید، فراوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی با تکیه بر روش‌های علمی و تحقیقاتی باهدف جلوگیری از خام فروشی کالاهای تولیدی در استان سمنان شتاب گیرد.

فاطمه منصوری افزود: ظرفیت‌های علمی و زیرساختی برای رونق‌بخش کشاورزی استان در این مرکز وجود دارد که باید از آن برای توسعه و آبادانی در منطقه نهایت بهره را برد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار توجه به آموزش‌ها در بخش کشاورزی، میزان عملیاتی شدن آموزش‌های ارائه‌شده به‌صورت مستمر رصد شود و برنامه‌های مطالعاتی مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان به ایجاد اشتغال پایدار و توسعه استان منجر شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان با تأکید بر این نکته که دستگاه‌های اجرایی استان سمنان از ظرفیت این مرکز در بخش‌های مختلف استفاده کنند، گفت: مسؤولان ارشد استان از تدوین طرح‌های پژوهشی با هدف افزایش بهره‌وری در تولید محصولات، ایجاد اشتغال و رفع چالش کم‌آبی در بخش کشاورزی استقبال می‌کنند.

انتهای پیام/74005/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول