اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نخست وزیر تونس از تصمیم خود برای اصلاح کابینه خبر داد

نخست وزیر تونس به دنبال انتقادها از عملکرد دولت او در امور اقتصادی و اجتماعی در بحبوحه شیوع کرونا از تصمیم خود برای اصلاح کابینه خبر داد.

نخست وزیر تونس از تصمیم خود برای اصلاح کابینه خبر داد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر تونس از تصمیم خود برای ایجاد اصلاحاتی در کابینه طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش شبکه المیادین، «الیاس الفخفاخ»  شامگاه دوشنبه گفت: «ما متناسب با منافع عالی کشور طی روزهای آتی اقدام به ایجاد اصلاحاتی در کابینه خواهیم کرد».

نخست وزیر تونس همچنین موضع جنبش النهضه (در انتقاد از عملکرد دولت) را نشانه شانه خالی کردن آن از مسئولیت خود به عنوان یک طرف ائتلاف حکومتی در تونس دانست.

بر اساس گزارش‌ها، دولت تونس به رهبری الیاس الفخفاخ با بن‌بست واقعی است که درباره سقوط قریب الوقوع آن هشدار می‌دهند به خصوص که شورای مشورتی جنبش النهضه که بیش‌ترین تعداد کرسی در پارلمان دارد، رئیس خود «راشد الغنوشی» را مامور رایزنی با رئیس جمهور و دیگر احزاب سیاسی و نهادهای ملی برای توافق بر سر یک دولت جدید کرده است.

«عماد الخمیری» سخنگوی رسمی جنبش النهضه هم به به پایگاه خبری اسپوتنیک روسیه گفته بود که شورای مشورتی جنبش النهضه دیروز به این نتیجه رسید که دولت الفخفاخ قادر به حل مسائل داغ و رویارویی با اوضاع اقتصادی و اجتماعی دشوار ناشی از شیوع کرونا و کاهش بودجه نیست.

در همین حال «قیس سعید» رئیس جمهور تونس عصر روز دوشنبه گفته بود که هیچ رایزنی با احزاب درباره تغییر کابینه انجام نشده و انچه شایعه شده است، نادرست است.

او افزود: «اگر نخست وزیر استعفا دهد آن وقت رئیس جمهور می‌تواند رایزنی‌هایی را انجام دهد وگرنه فعلا هیچ رایزنی در کار نبوده است».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول