اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ساز هنرمندان موسیقی همدان کوک نیست/ فرهنگسراها در اختیار آموزشگاه‌ها قرار می‌گیرند

مسوول انجمن موسیقی همدان گفت: حال موسیقی با شیوع کرونا خوب نیست و این روزها هنرمندان بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت مسوولان هستند.

ساز هنرمندان موسیقی همدان کوک نیست/ فرهنگسراها در اختیار آموزشگاه‌ها قرار می‌گیرند

علی آقامحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در حال حاضر انجمن موسیقی فعالیتی ندارد و بیشتر فعالیت در حوزه مجازی انجام می‌شود اظهار کرد: برگزاری همایش‌های آنلاین و مسابقات کتابخوانی در این مقطع پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه تئوری کاربردی موسیقی بیان کرد: ۶۷ نفر از سراسر کشور در این مسابقه تئوری متقاضی بودند که به صورت آزمون برگزار شد.

مسوول انجمن موسیقی همدان ادامه داد: در این مسابقه تئوری فیلمی تهیه شد که شهرام خوش صفت مدرس این دوره بود و با تهیه ۱۵ ساعت فیلم سعی شد سوال‌های متقاضیان پاسخ داده شده و سطح آنها بالا رود.

 وی تصریح کرد: برنامه پیش روی ما با همکاری ارشاد و انجمن موسیقی این است که اوایل مردادماه آزمونی برای مدرسانی که تقاضای تدریس در آموزشگاه دارند، برگزار شود که تاکنون ۱۶۷ نفر متقاضی تدریس در استان وجود دارد.

 آقامحمدی با تاکید بر اینکه افرادی که در آزمون قبول شوند، اجازه تدریس در آموزشگاه‌ها را دارند خاطرنشان کرد: در غیر این صورت تدریس آنها غیرقانونی خواهد بود.

وی تصریح کرد: اجراها فعلا کنسل است و حتی چند متقاضی نیز داشتیم اما با توجه به شرایط کنونی تجمع و اجرا ممکن نبود.

مسوول انجمن موسیقی همدان بیان کرد: فعلا برگزاری کنسرت‌ها ممنوع است و در مدت زمانی که شیوع کرونا رخ داد، اجراهای حضوری نداشتیم.

وی به برگزاری همایش «موسیقی سلامت» به پاس تقدیر از کادر درمان اشاره کرد و گفت: در این همایش ۶ گروه شرکت کردند که در سالن اداره ارشاد با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

 آقامحمدی در خصوص ارائه تسهیلات و حمایت از هنرمندان موسیقی نیز گفت: در راستای حمایت از هنرمندان، تفاهمنامه‌‌ای با سازمان فرهنگی شهرداری صورت گرفته تا هنرمندان از استخر، باشگاه‌ها و فرهنگسراها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری مقرر شد فرهنگسراها را برای آموزش موسیقی و هنرهای دیگر در اختیار انجمن موسیقی قرار دهند.

مسوول انجمن موسیقی همدان با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا بسیاری از آموزشگاه‌های موسیقی استیجاری متضرر شدند افزود: در استان همدان ۲۶ انجمن و در شهر همدان ۱۸ انجمن وجود دارد که سیاست انجمن موسیقی بر این است شهرداری با مبلغ ناچیزی فرهنگسراها را در اختیار هنرمندان بگذارد.

وی اضافه کرد: ۱۵ فرهنگسرا در سطح شهر همدان وجود دارد که بنا داریم بتوانیم از حداکثر فرهنگسراها استفاده کرده و آنها را در اختیار آموزشگاه‌ها بگذاریم‌.

 وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی ارشاد یادآور شد: این تسهیلات به قدری نیست که ضرر هنرمندان را جبران کند زیرا تعدادی از انها برای گذران امور خود خودرو و وسایل خود را فروخته‌اند که اگر حمایت نشوند، وضعیت بدتر خواهد شد.

آقامحمدی با بیان اینکه بخشودگی حق بیمه آنچنان تاثیری برای هنرمندان نداشت گفت: انتظار داریم دولت هنرمندان را حمایت کند تا وضع بدتر نشود. 

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول