اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

تست سرولوژی در زمان وجود علائم به تشخیص کرونا کمک نمی‌کند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تست سرولوژی در زمان حاد بیماری به تشخیص کرونا کمک نمی‌کند.

تست سرولوژی در زمان وجود علائم به تشخیص کرونا کمک نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فرهاد ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تست PCR که از طریق مخاط دهان و بینی در مراکز 16 ساعته و بیمارستان‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی افزود: تست PCR زمانی انجام می‌شود که فرد بیمار دارای علائم مشخص بالینی همچون تنگی نفس، تب و لرز، سرفه و ضعف باشد و برای تشخیص کرونا از سایر بیماری‌ها گرفته خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تست سرولوژی از طریق خون انجام می‌شود و در شرایط حاد بیماری جواب آن منفی می‌شود پس انجام این تست به بیماران توصیه نمی‌شود چراکه ارزش تشخیص ندارد.

وی ادامه داد: بعد از گذشت دو هفته از علائم بالینی ویروس کرونا یکی از ایمنوگلبولین‌های بدن به نام IGM و پس از چهار الی شش هفته آنتی‌بادی دیگری به نام IGG افزایش می‌یابند که در این مقطع زمانی از طریق تست سرولوژی می‌توان ابتلا و یا عدم ابتلای فرد در گذشته به کرونا را تشخیص داد.

فرهاد ابول نژادیان با بیان آنکه تست سرولوژی جزو اولویت‌های ما نیست و فقط در آزمایشگاه‌های خصوصی انجام می‌شود، تصریح کرد: از مردم تقاضا می‌شود که تست سرولوژی را در زمان حاد بیماری انجام ندهند چراکه این تست فقط به منزله آگاهی از ابتلای فرد به کرونا در گذشته است و در زمان وجود علائم بیماری به تشخیص کرونا کمک نمی‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول