اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بسته خبری حوادث فارس/ از رفع تصرف ۸۰ میلیارد ریالی اراضی ملی در لارستان تا آتش‌سوزی در فسا

مهم‌ترین اخبار حوادث و توصیه‌های روز استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

بسته خبری حوادث فارس/ از رفع تصرف ۸۰ میلیارد ریالی اراضی ملی در لارستان تا آتش‌سوزی در فسا

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، مهم‌ترین اخبار حوادث و توصیه‌های روز استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

کشف ۱۷۸ کیلوگرم تریاک در محفظه مخزن گاز خودرو

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک وانت مزدا و کشف ۱۷۸ کیلوگرم تریاک در بازرسی از محفظه مخزن گاز آن خبر داد.

به گزارش پلیس فارس، سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان، حین کنترل خودروهای عبوری به یک وانت مزدا مظنون و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۷۸ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در محفظه مخزن گاز جاسازی‌شده بود، کشف شد، افزود: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

رفع تصرف ۸۰ میلیارد ریالی اراضی ملی در لارستان

فرمانده انتظامی استان فارس از رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در صحرای لطیفی شهرستان لارستان خبر داد.

به گزارش پلیس فارس، سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط افرادی در صحرای لطیفی شهرستان لارستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: مأموران پلیس ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی برای بررسی بیشتر موضوع به محل اعلامی اعزام شدند.

سردار حبیبی اظهار داشت: در بازدید از زمین‌های موردنظر مشخص شد افرادی حدود ۵۰ هکتار از اراضی ملی را به‌صورت غیرقانونی به تصرف خود درآورده‌اند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه با حکم قضائی از این اراضی رفع تصرف صورت پذیرفت، گفت : برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش زمین‌های تصرف‌شده، ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری افراد متخلف در دستور کار است، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو، مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف قطعات خودرو ۲۰ میلیاردی در خرمبید

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۲ هزار قطعه لوازم‌یدکی  قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان خرمبید خبر داد.

به گزارش پلیس فارس، یوسف ملک‌زاده گفت: مأموران انتظامی شهرستان خرمبید هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی در یک ایست و بازرسی، به دو دستگاه کامیون حامل بار لوازم‌یدکی مظنون و آن‌ها را متوقف کردند.

ملک‌زاده تصریح کرد: پس از بررسی و استعلام از سامانه کالای قاچاق مشخص شد که قطعات خودرو از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از این دو خودرو، ۲ هزار قطعه لوازم‌یدکی قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر شد، افزود: ارزش ریالی این محموله برابر نظر کارشناسان، ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف الکل طبی قاچاق در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۲ هزار و ۸۸۰ لیتر الکل طبی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سید ابوالفضل مسعودی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، مأموران انتظامی شهرستان بوانات هنگام کنترل محورهای اصلی، به یک دستگاه کامیون حامل بار مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۲ هزار و ۸۸۰ لیتر الکل طبی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف شد، افزود: در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و تحویل مقام قضائی شد.

فرمانده انتظامی بوانات با اشاره به اینکه الکل‌های موصوف برای مصارف بهداشتی و پزشکی استفاده می‌شود، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرار مالیاتی ۳ میلیاردی در شیراز کشف شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف فرار مالیاتی یکی از شرکت‌های خدمات کشاورزی به ارزش ۳ میلیارد ریال در شیراز خبر داد.

به گزارش پلیس فارس، ابراهیم یگانه بیان کرد: در پی مراجعه نماینده حقوقی اداره مالیاتی استان مبنی بر فرار مالیاتی یکی از شرکت‌های خدمات کشاورزی در شیراز، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مأموران پلیس در بررسی‌های اولیه با تحقیقات فنی مطلع شدند یکی از کارکنان شرکت موصوف تعدادی از اسناد مربوط به وضعیت مالیات شرکت را از بین برده و همچنین ضمن صدور چندین حساب صوری، چک‌های مشتریان، لیست حقوق و دستمزدها را مستقیماً به دلیل فرار مالیاتی به‌حساب شخصی خود واریز می‌کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مأموران پس از هماهنگی قضائی و با اقدامات فنی و تخصصی، متهم را دستگیر و تحویل مراجع قضائی دادند، گفت: برابر نظر کارشناسان مربوطه، شرکت موصوف ۳ میلیارد ریال فرار مالیاتی داشته است.

کشف ۱۵ دستگاه ارز دیجیتال قاچاق در پاسارگاد

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از کشف ۱۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش پلیس فارس، محمد نیکبخت اظهار داشت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به دنبال دریافت گزارش مردمی مبنی بر راه‌اندازی کارگاه تولید ارز دیجیتال در یک گاوداری متروکه دریکی از روستاهای این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: با مشخص شدن صحت گزارش‌های دریافتی و پس از هماهنگی قضائی، مأموران به محل اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن مکان، ۱۵ دستگاه ارز دیجیتال قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه بنا به نظر کارشناسان، ارزش اموال مکشوفه ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم ادامه دارد.

دستگیری باند سارقان حرفه‌ای با ۲۸ فقره سرقت در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری باند پنج نفره سارقان حرفه‌ای با ۲۸ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پلیس فارس، مراد صارمی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره انواع سرقت منزل، اماکن خصوصی، موتورسیکلت و قطعات خودرو، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش مأموران پلیس آگاهی و با اقدامات فنی و تخصصی، در این رابطه 5 نفر شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.

این مقام انتظامی بااشاره به اینکه متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به 28 فقره انواع سرقت منزل، اماکن خصوصی، موتورسیکلت و قطعات خودرو اقرار کردند، گفت: این سارقان حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

توقیف موتورسیکلت قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش 500 میلیون ریال در عملیات مأموران این فرماندهی خبر داد.

به گزارش پلیس فارس، مراد صارمی در تشریح این خبر گفت: مأموران یگان امداد این فرماندهی با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک‌منزل مسکونی مطلع شدند.

وی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی به محل موردنظر اعزام و  در بازرسی از آن محل، موفق به کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق شدند.

صارمی با اشاره به دستگیری یک متهم در این رابطه و معرفی وی به مراجع قضائی، گفت: کارشناسان ارزش این موتورسیکلت‌ را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

کشف دوچرخه‌های قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۳۵ عدد دوچرخه قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پلیس فارس، محمدهاشم قسام بیان کرد: مأموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین اجرای ایست و بازرسی مقطعی در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از بررسی مدارک راننده در بازرسی از آن خودرو موفق به کشف ۳۵ عدد دوچرخه قاچاق و فاقد هرگونه مدارک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

آتش‌سوزی در فسا

آتش‌سوزی در کوه‌های دری زهری در منطقه هارونسکز و امامزاده محمد بخش شیبکوه فسا از روز گذشته آغازشده است.

به گزارش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فسا، با توجه به وسعت زیاد آتش برای مهار آن به بالگرد نیاز است و تلاش برای مهار آتش توسط ۱۰۰ نفر از گروه‌های مردمی؛ جهادی و بسیجیان منطقه ادامه دارد.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول